Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

UDAH BEKAS MB BARU NAK SIASAT

Ahmad Said sedia disiasat SPRM
  • Ahmad memotong reben sebagai simbolik perasmian penyerahan kunci dan surat tawaran rumah mampu milik di Padang Kubu, Kemaman, semalam. Ahmad memotong reben sebagai simbolik perasmian penyerahan kunci dan surat tawaran rumah mampu milik di Padang Kubu, Kemaman, semalam.
1 / 1
KEMAMAN – Bekas Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said menafikan beliau terlibat dengan penyerahan kawasan pajakan perlombongan bijih besi di Bukit Besi, Dungun kepada Syarikat CAA Resources.

Ahmad, yang menjadi menteri besar dari 22 Mac 2008  hingga 12 Mei lalu, berkata, mana-mana pihak yang meraguinya boleh lapor kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Menurutnya, polisi kerajaan negeri ketika di bawah pentadbirannya juga  meletakkan syarat syarikat yang akan membuka kilang besi di Terengganu sahaja yang diberi kelulusan untuk melombong.

“Contohnya, kita beri kepada Perwaja Steel Sdn Bhd seluas 240 hektar kawasan bijih di Bukit Besi kerana mereka telah mendirikan kilang dengan pelaburan sebanyak RM250 juta dan kini kilang itu telah 95 peratus siap.

“Kita juga luluskan kawasan bijih seluas 240 hektar di Bukit Besi itu kepada Eastern Steel Sdn Bhd di mana kilangnya ketika ini hampir siap sepenuhnya dan akan  beroperasi tidak lama lagi,” katanya pada sidang media selepas majlis penyerahan kunci dan surat tawaran kumpulan pertama rumah mampu milik Padang Kubu, Kijal, di sini, semalam.

Beliau berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan Ketua Pegawai Eksekutif Syarikat CAA Resources, Li Yang berhubung penyerahan kawasan pajakan perlombongan bijih Besi di Bukit Besi, Dungun dalam sesebuah akhbar, baru-baru ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.