• Suasana di pekarangan Istana Kehakiman di Putrajaya yang mulanya tenang bertukar tegang apabila penyokong bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan dilaporkan mencetuskan provokasi, pagi tadi. - Foto Sinar Harian Online oleh MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI Suasana di pekarangan Istana Kehakiman di Putrajaya yang mulanya tenang bertukar tegang apabila penyokong bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan dilaporkan mencetuskan provokasi, pagi tadi. - Foto Sinar Harian Online oleh MUHAMMAD SHAMSUL ABD GHANI
1 / 1
PUTRAJAYA - Suasana di pekarangan Istana Kehakiman di sini, yang mulanya tenang bertukar panas apabila penyokong bekas pembantu peribadi Datuk Seri Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan mula mencetuskan provokasi.

Suasana provokasi bermula apabila penyokong Saiful mula melaungkan kata-kata 'hukum-hukum, hukum Anwar' menyebabkan penyokong Anwar tidak berpuas hati dengan laungan tersebut.

Penyokong Saiful yang berpakaian serba merah hari ini datang bertentangan dengan penyokong Anwar lantas melaungkan slogan tersebut sehinggakan penyokong Anwar naik berang.

Laungan penyokong Saiful itu dibalas oleh penyokong Anwar dengan laungan 'dibayar RM30', dipercayai bertujuan menyindir penyokong Saiful.

Bagaimanapun, suasana tegang itu hanya berlangsung lima minit dan keadaan kembali tenang apabila penyokong Saiful beransur pergi daripada kawasan tersebut.

Hari ini merupakan hari kelima hujahan balas kes rayuan liwat II membabitkan Anwar Ibrahim dan Saiful.