Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Tuesday, November 4, 2014

PasMa itu 'Halal'?

PaSMA itu 'HALAL'?

Di antara lain penubuhan PasMA ialah seperti berikut, selebihnya hanya Allah dah Ketuanya saja yang mengetahui.

i. Menjadi platform selaku "NGO" untuk ber'semenda' dengan PKR dan DAP bertujuan menyanggah Presiden PAS dan Majlis Syura Ulamak.

ii. Mencalarkan integriti 'batangtubuh' TGHH dan MSU ke arah persediaan pemilihan jawatan di Muktamar tahun hadapan agar bila wujud pertandingan, ahli diperingkat akar umbi akan terpengaruh dan terpedaya.

iii. Membuat persediaan konon-kononnya jika PAS keluar dari PR, PasMa bila-bila masa menjadi galang ganti

iv. Menliberalisasi PAS agar dasar Islam yang dibawa akan menjadi 'pembuka selera' dan 'pencuci mulut' rakan-rakan di dalam PR kerana kononnya dasar Islam yang dibawa oleh PAS menjadi batu penghalang kepada keselesaan 'rakan-rakan' parti di dalam PR khasnya dan kononnya kepada pengundi berbilang bangsa

v. Mempersiapkan diri setelah ber'lumuih' membuat onar dalam parti dengan menyerang TGHH dan MSU takut kalau-kalau tidak terpilih lagi menjadi calon pilihanraya.

PENGGERAK

i. Penggeraknya terdiri daripada mereka yang memang ber'masalah' dalam parti, mereka yang sudah tiada tempat dan berjawatan lagi dalam parti tetapi masih bernafsu besar ingin mendapat tempat dan jawatan kerana telah nampak sekarang ialah musim 'ghanimah' difaraidkan setelah PR berada di dalam kemenangan dan menjangkakan akan menang lagi seterusnya di dalam PRU akan datang.

ii. Dibantu oleh mereka yang sudah berjawatan tinggi dalam parti tetapi berasa akan di'pinggir'kan setelah ter'lajak' cakap di dalam PRU akan datang

iii. Kehadiran 'veteran' dalam PAS hanya sebagai 'ulam' dan 'icing' untuk menarik ramai ahli akar umbi menyokong PasMa (berkemungkinan akan didaftar sebagai parti politik) bercampur dengan nafsu besar mereka yang sudah tiada memegang apa-apa jawatan lagi di dalam PAS.

p/s Hanya iman dan Taqwa yang dapat mengistiqomahkan sesorang ahli di dalam PAS. PAS tertegak di atas air mata dan darah pejuang terdahulu. Pengorbanan mereka yang terdahulu menrealisasikan PAS yang berada sekarang.

Insyaallah mereka yang terdetik untuk mengkhianati atau mempunyai nawaitu yang lain, balasan yang setimpal dari Allah SWT yang layak diterima oleh mereka.

al-brangionline:

PasMa hanyalah seperti seekor ular yang tidak berupaya mematuk, sama ia meng'gelupur'di'patuk' atau 'mati' sendirian, badan melilit-lilit di banir POKOK.

3 orang berkata:

Anonymous said...

PASma umpama tengkorak hidup.
Masih bernyawa tapi tiada isi, Makanan yg dicari tak berzat...akhirnya mati beragan.
Hidup PAS ...takbir 3X

Anonymous said...

Pasma adalah gunting dalam lipatan atau kaca dlm permata yg bila-bila masa boleh tercedera..dek kerana mementing kuasa dan merebut kuasa.. Matlamat menghalalkan cara.pasma perlu diharamkan oleh mana2 ahli pas.dan tidak trmasuk mnyertainya.

Anonymous said...

PASMAmmmmmmmmmmpusssss!!! Toksah dok layan depa ni. Meroyan takut hilang pangkat. Fakhrurozi tu dok mimpi bole jadi Pesuruhjaya PAS Kedah kalau Ustaz Azizan dijatuhkan... ropa-ropanya PAS Pusat setuju lantik Mahfudz jadi Bos PAS Kedah. Tu yg dok meroyan gila... marah kaw-kaw kat Presiden PAS & MSU:-)

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.