Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DIA SEANGMENONGKAH ARUS, LEKA SENAFAS IA AKAN HANYUT

Friday, March 6, 2015

Najib berdepan dengan hari-hari merah sebelum Jun

LONGKARAN SORE                                                                                          
Keresahan Najib Razak tentang kedudukannya sebagai Perdana Menteri kini semakin jelas. PM itu sudah tidak dapat menyembunyikan dirinya umpama berdepan dengan malam dingin tetapi memiliki selimut yang pendek. Selimut Najib kini menjadikan serba salah, tarik ke kepala nampak kaki, selindung kaki nampak kepala. Kepala yang separuh botak akan dipangkah nyamuk.
Najib berdepan hari merah.
Kalau sebelum ini beliau oleh cool, tidak mengambil kisah terhadap apa-apa yang dilemparkan kepadanya, tetapi kini tidak begitu lagi. Najib benar-benar kepanasan bagaikan cacing terdedah di bawah cahaya suria.
Tindakan mahkamah yang diambil terhadap beberapa pihak dan individu yang membangkitkan soal kedudukannya serta kelemahan dalam menguruskan negara terutamanya berhubung isu dalam 1MDB, menjadikan Najib sudah ketidak cukupan ruang untuk berselindung. Telinganya juga sudah habis pekak untuk tidak mendengar apa yang diperkatakan mengenai 1MDB.

Baru-baru ini dia menyaman protol berita Pas Harakahdialy kerana menganggap portal parti agama itu telah menabur fitnah terhadapnya. Hari ini ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua pula disaman oleh Najib berkaitan isu yang sama.
Apakah Najib atau penasihatnya berfikir dia boleh selamat dengan tindakan mahkamah itu. Rafizi Ramli juga mencabar Najib menyamannya atas perkara sama, tetapi masih belum dibuat Najib. Nampaknya Najib tidak belajar daripada kesilapan Anwar Ibrahim yang kehilangan jawatan timbalan perdana menteri tahun 1998 apabila cuba melindungi masalahnya dengan membawa ke mahkamah dan pihak polis.

Asakan dan pendedahan berhubung 1MDB menjadikan Najib sudah tidak dapat berbuat apa-apa lagi. Menyulitkan lagi Najib apabila dia mengetahui isu 1MDB bukan saja digerakkan oleh pihak Pakatan Rakyat tetapi ia turut sama dimainkan oleh Dr Mahathir Mohamad dan Daim Zainuddin. 1MDB merupakan isu kedua menghantuk kepala Najib selepas isu pembunuhan Altantuya.

Isu keborosan dan kekuasaan isterinya Rosmah Mansor tidak dianggap sebagai serius kerana beliau takut untuk bertindak ke atas Rosmah dan beliau akan dibentak kalau menganggap Rosmah sebagai liabiliti kepadanya.

Seperti kata penganalisis Najib tidak takut pendedakan dan asakan dari luar Umno tetapi asakan dari dalam menyebabkan perdana menteri itu tidak lena tidur. Hulubalang Najib juga yang selama ini mempertahan dan menutup rapat dinding kemaluan Najib sudah tidak mampu berbuat apa-apa lagi. Apabila api masalah Najib semakin membesar mereka juga harus mendiamkan diri untuk tidak dikatakan bodoh.

Tengkoklah Ahmad Maslan, antara hulubalang Najib juga kini sudah diam dan kehilangan dalih untuk mempertahankan Najib. Zahid Hamid setukang promotor tepuk juga menghadapi masalah sama. Kata-kata indah atau pun kehebatan Tun Razak yang sering dijaja menjadi brand Najib juga sudah tidak laku lagi.

Pemenjaraan Anwar Ibrahim selama lima tahun tidak menguntungkan Najib, bahkan pemejaraan itu dijadikan ruang terbuka (memudahkan) para pengkritikan dalamannya bagi menyerang beliau. 

 Najib kini benar-benar dihantui pita penghabisan yang sudah direntangkan oleh para pengasaknya dimana beliau perlu meninggalkan takhta sebelum Jun ini.

Sebulan selepas pelasanaan cukai GST adalah hari-hari merah buat Najib Razak. [wm.kl.3:29 pm 06/03/15]

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.