Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Friday, May 1, 2015

Akar umbi PAS ancam rosakkan undi

Rumah siap pahat berbunyi.

Walaupun pergolakan dalaman Pakatan Rakyat di peringkat nasional dan Pulau Pinang dianggap selesai, lain pula halnya di peringkat bawahan.

Dalam acara yang jarang-jarang berlaku, sekumpulan anggota PAS hari ini berhimpun bagi menyatakan kemarahan mereka kepada PKR dan DAP yang berpunca daripada perbezaan pandangan dalam isu hudud.

Dalam perhimpunan di Masjid Batu Kampung Pertama, di Permatang Pauh, selepas solat Jumaat, mereka mengancam mengadakan “protes senyap” dengan tidak keluar mengundi atau merosakkan undi pada 7 Mei nanti.

Ketua Penerangan PAS cawangan Bagan Azmi Jaafar berkata tindakan itu akan diambil kerana akar umbi PAS masih tidak berpuas hati dengan PKR yang tidak memohon maaf secara terbuka dalam isu itu.

"Ahli PAS juga tidak akan keluar mengundi atau rosakkan undi kerana kebiadaban PKR.

"Buat apa sokong orang yang tak sokong hudud.

"Asyik (kempen) sebut GST sahaja. Kami bukan nak (cakap mengenai) GST sahaja tapi sebut dengan jelas sokong hudud," katanya.

"Jangan main-main'

Selain itu ditanya sama ada tindakannya itu diketahui oleh PAS negeri dan Pusat, Azmi berkata:

"Kami dah letak dalam Facebook. Kalau tak bagi pun, kami akan buat (protes).”

Malah, Azmi turut memberi amaran kepada PKR supaya tidak mengambil mudah desakan mereka itu.

Katanya, dengan "protes senyap" itu, calon pilihan raya kecil parlimen itu Datuk Seri Wan Azizah Ismail boleh kehilangan banyak undi.

“Pengundi PAS ada lebih 10,000 (anggota) di Permatang Pauh. Jangan main-main. Ini amaran kepada Wan Azizah," katanya lagi.

Rabu lalu, Pemuda PAS Pulau Pinang menarik balik boikot terhadap PRK Permatang Pauh.

Sebelum ini, mereka berpendirian untuk memboikot pilihan raya kecil itu berikutan kenyataan Pemuda PKR (AMK) negeri yang didakwa menghina Hadi.

PKR juga sebelum ini mengeluarkan kenyataan untuk tidak menyokong rang undang-undang persendirian enakmen hudud yang akan dibawa Hadi.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Keluar mengundi...tapi pangkah BN...bagi pkr sedar sikit agar bercakap biar berlapik...dan belajar hormat pendirian org lain...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.