Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SIAPA BERBOHONG ?

Shahidan nafi ganggu Pandikar

  • Shahidan Kassim Shahidan Kassim.
1 / 1
KUALA LUMPUR - Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Shahidan Kassim menafikan beliau mengganggu tugas dan peranan Speaker Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia khususnya pada setiap kali persidangan Parlimen.

Beliau berkata, persoalan mengenai doktrin pengasingan kuasa tidak pernah berbangkit daripada Pandikar sebelum ini dan ia sebenarnya tidak perlu dibangkitkan.

"Yang di-Pertua Dewan Rakyat dan Dewan Negara sememangnya menjalankan fungsi dengan bebas dan terpisah semasa menguruskan persidangan Dewan Rakyat dan Dewan Negara.

"Tiada sebarang gangguan dari mana-mana pihak termasuk saya sendiri sebagai menteri yang bertanggungjawab hanya membawa usul kerajaan untuk dibahaskan di dalam Parlimen. Hal-hal pentadbiran Parlimen dijalankan oleh Ketua Pentadbir Parlimen," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

Beliau berkata lagi, sebagai sebuah institusi yang penting untuk mengawal dan menentukan penubuhan Kerajaan Persekutuan, perjalanan Parlimen perlu mendapat perhatian khusus dan berterusan daripada Perdana Menteri.

"Sebab itu, Perdana Menteri telah membuat keputusan untuk meletakkan seorang menteri dengan portfolio khusus untuk memantau perjalanan Parlimen," jelasnya.

Shahidan juga menegaskan portfolio yang digalasnya itu tidak terlibat, tiada campur tangan atau mengganggu kuasa-kuasa Yang di-Pertua Dewan Rakyat dalam menjalankan tugas.

"Ringkasnya, apa yang perlu diperbincangkan dalam isu ini ialah perkara-perkara yang telah ditimbulkan oleh bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad," katanya.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.