• Husam Musa Husam Musa
1 / 1
SHAH ALAM - Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa mengumumkan beliau hanya akan mempertahankan jawatan sedia ada pada Muktamar Pas yang akan berlangsung Jun ini.
 
Menurut satu kenyataan, Husam yang menerima pencalonan untuk jawatan presiden dan timbalan presiden terpaksa menolak pencalonan bagi kedua-dua jawatan tersebut.
 
"Saya mengucapkan setinggi terima kasih kepada semua kawasan yang terlibat yang telah memberikan  kepercayaan dan harapan yang begitu tinggi kepada saya, termasuk untuk bertanding jawatan presiden dan timbalan presiden parti.
 
"Saya memahami hasrat dan keprihatinan mereka, terutama terhadap hala tuju perjuangan Islam yang dibawa oleh Pas dalam konteks Malaysia bagi dekad-dekad akan datang.
 
"Dengan memohon berbanyak maaf kepada semua kawasan dan ahli yang meletakkan harapan besar itu, saya hanya berhasrat menerima pencalonan  jawatan naib presiden Pas yang saya sandang sekarang," katanya dipetik kenyataan tersebut.
 
Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang sebelum ini mengalu-alukan ahli parti yang layak untuk bertanding jawatan presiden parti yang disandang beliau.
 
[ARTIKEL BERKAITAN: Abdul Hadi tidak kisah dicabar
 
Sebelum ini, Naib Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man pula mengesahkan beliau akan bertanding jawatan Timbalan Presiden dalam pemilihan parti itu nanti.