Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KAWALAN KETAT

Siasatan di pejabat 1MDB telah selesai

Siasatan di pejabat 1MDB telah selesai
Beberapa anggota polis membawa barangan dari pejabat 1Malaysia Development Berhad (1MDB) yang disiasat berikutan laporan salah guna dana oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak. - Foto Bernama


KUALA LUMPUR - Pasukan Petugas Khas yang menjalankan siasatan di pejabat 1Malaysia Development Bhd (1MDB) di Jalan Sultan Ismail di sini mulai pagi ini selesai melakukan tugasnya kira-kira 6.30 petang ini.
  
Tinjauan Bernama mendapati sebuah trak polis membawa kira-kira 20 kotak yang dipercayai mengandungi dokumen berkaitan daripada pejabat utama 1MDB di tingkat lapan Menara IMC.
  
Sementara itu, lapan orang dipercayai anggota pasukan itu keluar dari pintu hadapan dengan membawa sebuah kotak dipercayai berisi dokumen dan sebuah CPU.
  
Turut kelihatan beberapa anggota polis mengawasi kawasan itu dengan ketat.  
  
Pasukan itu tiba di pejabat utama 1MDB itu pada 10.30 pagi.
  
Namun tidak diketahui apakah Pasukan Petugas Khas akan datang lagi ke pejabat 1MDB ini bagi menjalankan lagi apa-apa siasatan.
  
Pasukan yang ditubuhkan membabitkan Pejabat Peguam Negara, Bank Negara Malaysia, Polis Diraja Malaysia dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia bagi menjalankan siasatan berikutan dakwaan The Wall Street Journal kononnya wujud penyaluran dana berkaitan 1MDB ke akaun peribadi Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.
  
Sebelum itu, 1MDB mengesahkan beberapa pegawai pasukan petugas khas mengunjungi pejabatnya.
  
"Mereka diberikan beberapa dokumen dan bahan untuk membantu dalam siasatan yang kini sedang dijalankan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.  - Bernama

1 orang berkata:

NajibNazak said...

Lakonan saja. Last2 AG, PDRM, SPRM dan BNM kata tak ada case. Lepas la.lanun bugis sekor tu dgn badak berendam sekor tu.

Ni semua lakonan task tram sj, jgn kata x siasat.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.