Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS BELUM ROBOH, HANYA BERLAKU KHIANAT

MENGAPA PERLU MUKTAMAR KHAS ? KOMFLIK  DIDALAM PAS ADALAH DILAKUKAN OLEH KUMPULAN YANG KECIWA KERANA KEKALAHAN DAN MUNGKIN MEREKA DI PACU DARI BELAKANG OLEH YANG MABUK KUASA DAN ANTI KEPADA DASAR PERJUANGAN PAS, KERANA ITU MEREKA MENENTANG HUDUD, INI JELAS BERLAKU TANPA RAGU.                                                                                      
SETIAP AHLI YANG BERADA DIDALAM PAS YANG FAHAM DOSA DAN PAHALA DAN TAHU KEHENDAK AGAMA DAN PARTI MEREKA TIDAK PERLU RAGU AKAN HALA TUJU PERJUANGAN PAS DIDALAM PR KERANA PAS TETAP BERJUANG MENGIKUT DASARNYA, ADALAH JANGGAL JIKA PAS BERJUANG LARI DARIPADA DASARNYA, HANYA ADA SEDIKIT RUANG UNTUK BERJUANG BERSAMA PARTI LAIN IAITU TAHALUF
                                        
DALAM PERKARA SUARA AHLI RASANYA ITU TIDAK PENTING KERANA SUARA KAWASAN DAN CAWANGAN PERLU DIPERKEMASKAN DAN ADMINNYA PERLU DIKEMASKINIKAN DISAMPING MENINJAU ADMIN PADA CAWANGAN DAN KAWASAN SERTA NEGERI, KITA TIDAK LAGI BOLEH BERDIAM DIRI KERANA KERJA JIHAD MENINGKAT DARI MASA KESATU MASA                                                               
KITA JANGAN RUNSING DENGAN PENUBUHAN PARTI YANG BARU, ITU HAK MEREKA YANG DERHAKA DAN MEMECAHBELAHKAN JAMA'AH, KERJA JAHAT ITU HANYALAH SUATU FITRAH YANG ADA DIDALAM ISLAM MENGIKUT FITRAHNYA, PERBANYAKKAN MENGADU KEPADA TUHAN ATAS KERJA KHIANAT MEREKA, BIAR MEREKA DIPACU OLEH GOLONGAN YANG ANTI HUKUN TUHAN, KITA TETAP DENGAN CARA KITA SELAGI DASAR KITA TIDAK BERUBAH - Pak Karamu 
Pas: Selain GHB, fikirkan tahaluf dengan BN

Rosli Allani Abdul Kadir
Dr Rosli Allani Abdul Kadir

KOTA BHARU - Pas Kota Bharu mencadangkan muktamar khas diadakan bagi membincangkan konflik dalaman yang berlaku ke atas parti itu termasuk mengenal pasti hala tuju mereka dalam PR.

Pemangku Ketuanya, Dr Rosli Allani Abdul Kadir berkata, permasalahan dalaman Pas yang berlaku kini  dibuka seluas-luas oleh semua pihak sama ada oleh bekas pimpinan mahupun mereka yang memegang jawatan tertinggi dalam Pas.


“Media seakan menjadi medan muktamar dan ruang muhasabah yang cukup luas kepada Pas sekarang ini sedangkan isu pokok yang seharusnya menjadi tumpuan selain isu kegawatan ekonomi dan persoalan integriti Perdana Menteri yang dimainkan media dalam dan luar  negara,” katanya.


Dalam masa yang sama katanya, fokus perihal penubuhan parti baru pula menjadi percakapan  dan melarikan daripada kerja yang sebenar yang perlu dilunaskan Pas di semua peringkat.


Sehubungan dengan itu Rosli berkata muktamar  yang dicadangkan boleh menjelaskan sejauh manakah akar umbi Pas  mengharapkan agar PR diperteguhkan.


“Walaupun keputusan Majlis Syura Ulama menyerahkan perlaksanaannya pada jawatankuasa Kerja Pas  Pusat, namun ahli perlu juga diberi ruang untuk menyatakan pandangan mereka, mengambil kira situasi sebenar di peringkat bawah,” katanya.


Selain itu katanya,  muktamar itu juga boleh melihat sejauh mana persediaan ahli Pas dalam menerima tahaluf baru atau sebarang bentuk persefahaman mahupun kerjasama akan datang termasuk dengan pihak Umno atau BN sekiranya PR yang ada ini dimuktamadkan tiada lagi kewujudan pada masa hadapan.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Inagtkan otak dah bersih rupanya syaitan makin kuat mengganggu Pkarkramu.semalam catik tulisan nay hari ni dah berpatah balik kepada pemikiran yang jumud,cuba cari punca mengapa pas jadi begini.jangan hanya pandai menyalahkan orang lain,apakah buka puncanya dari mulut hai.dari tidak tanduk hadi,cara hadi mengeluarkan bahasda kesat,bodoh punya pakakrmutiu

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.