Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TAK PAYAH BERLAKON

BAGUS JUGA MAT SABU BUAT KENYATAAN NIH, KALAU TAK BUAT MAKNANYA SEOLAH-OLAH LIM DAN NUAR YANG MENDORONG TUBUHKAN PARTI BARU YANG MAT SABU JADI KETUANYA, WALAU APAPUN TAHNIAH ! - Pak Karamu
 
Harapan Baru sambut baik reaksi Kit Siang, Anwar

Mohamad Sabu
Mohamad Sabu
 
SHAH ALAM - Harapan Baru menyambut baik kenyataan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang dan Datuk Seri Anwar Ibrahim yang memberi reaksi positif terhadap penubuhan PR 2.0.
 
Pengerusinya, Mohamad Sabu berkata, kenyataan kedua-dua pemimpin itu selari dengan hasrat parti itu untuk menghidupkan semula kerjasama politik antara parti politik pembangkang, NGO dan rakyat selepas terkuburnya PR.
 
"Harapan Baru mengalu-alukan kenyataan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Lim Kit Siang berhubung penubuhan permuafakatan politik baru seperti yang dilaporkan hari ini.
 
"Kenyataan kedua-dua pemimpin itu selari dengan hasrat Harapan Baru yang mahu menghidupkan semula gerakan kerjasama parti-parti politik, NGO dan rakyat dengan lebih utuh selepas PR terkubur," katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
 
Semalam, Kit Siang yang juga Ahli Parlimen Gelang Patah mengakui DAP sudah memulakan rundingan untuk membentuk gabungan baharu bagi menggantikan PR.
 
Namun kata lagi, pembentukan PR 2.0 mengecualikan Pas susulan tindakan parti itu melanggar Dasar Bersama PR yang dipersetujui sebelum ini.
 
Mengulas lanjut, Mohamad yang lebih dikenali Mat Sabu juga berkata, pembentukan gabungan baharu itu sangat kritikal pada masa ini kerana kegagalan pentadbiran Umno dan BN.
 
"Harapan Baru juga mahu meyeru kepada seluruh rakyat negara ini, tanpa mengira perbezaan bangsa dan agama, untuk bergerak bersama kami dan muafakat baru ini bagi menyelamatkan negara ini," katanya lagi.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.