Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TUKAR PM TAK CUKUP ? TUKAR KERAJAAN MASALAH, HARAP NUAR DEPA KATA MASALAH MORAL

Tukar PM sahaja tidak cukup


Anwar Ibrahim
Anwar Ibrahim
SHAH ALAM - Menukar Datuk Seri Najib Tun Razak sebagai perdana menteri masih tidak cukup untuk rakyat melakukan perubahan.

Bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata, negara pernah melalui proses sia-sia apabila pimpinan ditukar namun sistem yang korup dan usang masih tidak berubah.

“Kita tidak perlukan penyelesaian sedikit demi sedikit, tetapi komitmen serius kepada reformasi dan penghapusan rasuah. Usaha menukar Najib yang dikepalai Tun (Dr) Mahathir (Mohamad) tanpa reformasi sebenar hanya akan memuaskan kelompok kroni mereka.

“Ia tidak akan bawa perubahan sebenar buat rakyat. Perubahan yang menyeluruh dalam kerajaan dan pentadbiran negara amat diperlukan,” katanya dalam kenyataan yang dikeluarkan peguamnya, semalam.

Anwar yang juga bekas Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata, buat pertama kalinya dalam sejarah perdana menteri disiasat atas dakwaan penyelewengan wang.

Katanya, siasatan berlaku ketika rakyat berdepan kenaikan harga barang, cukai barang dan perkhidmatan (GST) yang membebankan dan ketidakpastian hala tuju ekonomi negara yang paling teruk sejak krisis kewangan Asia pada 1997.

“Pada masa sama, Akta Hasutan dan pelbagai jenis undang-undang lain yang bersifat kuku besi masih digunakan untuk menutup mulut rakyat. BN mesti ambil tanggungjawab sepenuhnya di atas keadaan sekarang. 

“Amalan rasuah, salah guna kuasa, keangkuhan dan tata kelola yang teramat teruk telah menyebabkan Malaysia jadi begini. Keruntuhan ekonomi Greece sepatutnya menjadi amaran apa yang mungkin berlaku kepada negara yang kita cintai ini,” katanya.

Sehubungan itu, beliau gesa langkah perubahan dilaksana termasuk reformasi institusi utama seperti Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM), Jabatan Peguam Negara dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) yang didakwanya  gagal  membendung rasuah.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Orang pas dan pimpinan pas yg percaya anwar liwat.
sama macam org umno.
Pas umno tidur satu selimut waktu malam slang hari buat tak kenal.

Pas hellfire dok meroyan lagi

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.