Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

APABILA ORANG CINA DITANYA TENTANG SOKONG PAS

 BIASANYA ORANG CINA TIDAK SOKONG PAS ?

BIASANYA KENYATAAN INI DATANG DARI PKR, PAN DAN ORANG-ORANG YANG MEMOMOKAN PAS TERHADAP MASYARAKAT CINA.

BILA DIRISIK ORANG CINA, MEREKA BERKATA: SEMUA PARTI SAMA, TAPI BANYAK PARTI RASUAH ! BANYAK PUSING-PUSING, TAPI PAS BELUM ADA DENGAR !

ITU DAP DAN PAN PARTI ABANG ADIK, TAPI BUKAN SEMUA CINA SUKA, PKR JUGA SAMA, BUKAN SEMUA CINA SUKA.

APA YANG PERLU PAS JANGAN KACAU ORANG CINA, KITA SAMA-SAMA CARI MAKAN, KITA MAHU AMAN, KALAU PARTI ADA CAMPOR MELAYU CINA ITU ADA SIKIT SUSAH, KALAU KOMPONEN ITU TIDAK APA LA !

ORANG CINA SUKA NIAGA, TAPI RAMAI YANG MINTA WANG MAHU PILIHANRAYA, TAPI PAS TAK PERNAH MINTA, ITU BAGUS ! TAK KACAU OLANG !

ITU PAKATAN HARAPAN MAHU KASI KALAH BN PASAI BANYAK RASUAH, TAPI PAKATAN HARAPAN JUGA BUAT RASUAH ! SAMAAA !

BN PUNYA PARTI ADA HAL, PAKATAN HARAPAN JUGA ADA HAL, LAGI DULU PUNYA UMNO BUAT BANYAK SALAH, SEKARANG ITU ORANG ADA DALAM PAKATAN HARAPAN, ITU MACAM TAK BAIK !

 

Pas kukuh tanpa Harapan


Pas kukuh tanpa Harapan
Barisan kepimpinan baharu Pas Selangor yang diterajui Sallehen Mukhyi (tengah) tetap kukuh dan mendapat sokongan penyokong biarpun tidak lagi bersama Pakatan Harapan.

 

-Pak Karamu-

 

 ‘Cina sokong kita pada PRU14 nanti’



AddThis Sharing Buttons

Pas


(Ubah saiz teks) 
 

SABAK BERNAM - Pas komited bekerja untuk mendapatkan sokongan pengundi, selain bersedia sepenuhnya jika terpaksa berdepan sama ada dua atau tiga penjuru sekali pun dalam PRU14.


Pesuruhjaya Pas Selangor, Sallehen Mukhyi berkata, tidak adil mendakwa kononnya Pas gagal menarik sokongan bukan Melayu khususnya pengundi Cina sedangkan parti itu mempunyai hubungan baik dan akrab.


“Pilihan raya akan datang tentunya pengundi bukan Melayu khususnya pengundi Cina perlukan satu kuasa di Selangor ini yang boleh memberikan kestabilan dan kesejahteraan terhadap kerajaan negeri.


“Saya fikir inilah diperlukan pengundi Cina dalam kerajaan negeri Selangor pada masa akan datang,” katanya.


Mengambil contoh di kawasan Dun Sabak yang dimenangi beliau pada PRU13, Sallehen berkata, terdapat pengundi kaum  Tionghoa menyokong Pas pada PRU lalu.


“Sebab itu kita tidak boleh mengatakan pengundi Cina ini sukar untuk tidak mengundi Pas secara pukal,” katanya.


Ditanya tentang kaji selidik yang dijalankan akhbar ini menunjukkan BN masih kuat di beberapa kawasan utara Selangor merangkumi Parlimen Kuala Selangor, Tanjong Karang, Sungai Besar dan Sabak Bernam, Sallehen berkata, kaji selidik itu tidak menggambarkan keadaan sebenar yang berlaku di negeri ini.


Beliau berkata, BN tidak boleh dianggap masih kuat memandangkan kecenderungan pengundi pada masa sekarang berbeza berbanding pada PRU13.


“Tidak ada siapa yang boleh mengaku parti mereka kuat selagi belum berlakunya PRU14.


“Sebab itu saya fikir mungkin kenyataan mengatakan mereka (BN) masih kuat sebagai satu jarak tempoh yang mereka nak cari supaya tidak kehilangan pengundi dalam pilihan raya akan datang,” katanya.

69 orang berkata:

Anonymous said...

Zaman Tok Guru Nik Aziz ok (Pas for All) tapi zaman Hadi rasanya tak kot ( Pendekatan secara ekstrimis bukan dakwah )

Anonymous said...

Dkt Klang PAS tak ada harapan sokongan org Cina.

An Anonymous said...

Halang pesta arak dipanggil ekstremis..namun pas tak perlu ambil peduli memandangkan ini hanya pandangan dari golongan liberal..

An Anonymous said...

Di kelantan pun sori lah dap/pan nakdpt sokongan melayu islam yg tak sokong pesta arak..

Anonymous said...

Kalau tanya org Kelantan bukit inilah jawapannya...

Anonymous said...

Orang cina yang kaki mabuk,kaki beri rasuah,kaki judi,bapak ayam,dan bagai2 benda haram lagi akan sokong PH. Yang baik2 akan sokog Pas

Anonymous said...

Pesta arak ko tunjuk ke Dap. Sahabat ko dari MCA, MIC dan Gerakan baik sangat ke perangai nya.
Esok ada PESTA PANJAT TIANG. Jagan tak datang.

An Anonymous said...

Kalau tanya org kl pun inilah juga jawapannya bila menolak pesta arak.. hanya org kl dap je yg sokong pesta arak..

An Anonymous said...

Sesiapa pun yg sokong pesta arak kita tumbangkan termasuk dap dan sekutunya..

Anonymous said...

Tapi ada ramai cina yg takut dgn pas, sebab amanat hadi dulu pun boleh berbunuh sesama islam. Diorang cakap pas ekstremis, wallahu a'lam

Anonymous said...

InsyaAllah PAS IKATAN GAGASAN SEJAHTERA (PIGS) akan menang besar di bandar2 utama. Nama gabungan PIGS akan menambat hati kaum cina yg makan babi. Bijak betul strategi PAS. Biar cina DAP kalah teruk, padan muka diorang.

Anonymous said...

Dgn isu pesta rak yg PAN/PKR/PPBM sokong secara senyap akan menghakiskan saki baki sokongan muslim kpd PH...tahniah la kat korang, gilakan sokongan kaum cina tp tak jaga sensitiviti pengundi islam.

An Anonymous said...

Yang sedihnya hindu sangam pun dah terang2 menentang pesta arak.. sayangnya mereka bukan islam... kalau tidak.. ntahlaa..

An Anonymous said...

Hindu sangam pun dah terang2 tentang pesta arak.. yg menariknya bukan dalam hati..

An Anonymous said...

Baguslah sebab mereka akan disertai oleh hindu sangam yg terang2 menentang arak bukannya DALAM HATI.. keh keh

Anonymous said...

Kih3
Perasaan Pak lobai ni

Anonymous said...

Boleh masuk neraka dgn Hindu sangam sekali. Kih3

Anonymous said...

dah mcm Hindu sangam pulak dah..

Anonymous said...

Geng ni jugak yg byk balun air setan tu

Anonymous said...

Pesta arak haram. Post kotey haram. Layan porn haram.

Bukan sekerat2 haram....

Anonymous said...

Sapu duit2 saham haram tak?

Anonymous said...

Hindu sangam pun tak layan dedah cap jo lo

Anonymous said...

Hihihi.. pak karam ni rasis, hari2 kutuk cina. Tiba2 pandai pulak buat analisa cina nak sokong pas! Berangan pas menang dgn sokongan cina. Hihihi pak karam mabuk beer ke ketum? Hihihi atau lupa makan ubat?

An Anonymous said...

Aku yakin sebagaimana hindu sangam, masih ada org cina yg menentang pesta arak, masih ada org cina yg menolak rasuah termasuk dlm kes banglo murah di selangor dan penang, masih ada org cina yg berpuashati dgn prestasi pas yg masih bersih dr gejala rasuah, masih ada org cina yg sedar undang2 sediada masih belum dapat menangani jenayah di negara ini, masih ada org cina yg mahu negara aman damai melalui hudud yg mampu tangani jenayah, masih ada org cina yg menentang gejala songsang LGBT, masih ada org cina yg sayang kpd seluruh rakyat malaysia..

Lalu siapakah yg dilihat mereka mampu mencapai KPI itu jika memerintah selain daripada PAS? NONE OTHER THAN PAS!

An Anonymous said...

Kenapa? Tak puashati dgn hindu sangam yg mampu menolak pesta arak secara teranga2an berbanding para pengaku islam yg kononnya mampu juga menolak pesta arak; tapi hanya dlm hati?.. dalam bab halang pesta arak, hindu sangam win berbanding ada parti yg mengaku islam!!

An Anonymous said...

Dan sekutu dap..

An Anonymous said...

Org cina yg baik tak akan terlibat rasuah; banglo misalnya..

An Anonymous said...

Sebab tu hindu sangam menentang; tak seperti parti yg hanya mengaku islam..

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [2734] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 630 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

2014 ada MB cakap boleh buat oktober fest Kat tempat dia untuk tarik pelancong kafir dr luar negara. Masa tu pigs ke Hindu sangam ke relax je tak berbunyi dan tak tulis Kat fb pun... .Mungkin masa tu tengah hangat satu selimut tebal kulit babi dgn dapigs....

Anonymous said...

Biaq pi la depa kapir tu nak buncit perut pun. Asal tak ganggu kaum aku suda... Mu nak ajak mak abah mu ikut suka mu la

Anonymous said...

Org melayu, Islam yg bail tak akan terima dedak jenis 90, Tak terima rasuah 4wd dan mulut take mencarut maki baruakan orang. Yg ptg orang Islam yg bail tak cilok duit potongan gaji cikgu yik serta sapu duit2 saham kohilal ahli.

Anonymous said...

Setuju.

Sapa tak sokong tapi guna FB until fitnah org lain pun Kita jangan sokong

Anonymous said...

Sapa puji Hindu sangam, bangkit Kat akhirat besok jumpa Hindu sangam jugak

Anonymous said...

Parti yang mengaku islam jauh lebih penyokong h
baik drp Hindu sangam. Hindu sangan

Anonymous said...

Tak ada sebuah parti pun dlm dunia ni yang cilok duit potongan gaji cikgu kecuali pas.

Anonymous said...

Dlm dunia ni, dlm era globalisasi ini, satu2nya negeri yg paling vangang tanam durian kunyit dalam hutan simpan ialah klate darul banjir

Anonymous said...

Mamak...bagi cagu satu

Anonymous said...

Hello bro, pornovi jerman ada ke? Bagi satu pinggan pls. .

Anonymous said...

Ahli pas tolonglah jangan berhati busuk. Orang yang hatinya busuk jiwanya tidak pernah tenang.

Anonymous said...

Nabi Isa berjalan dgn pengikutnya. Tiba2 terbau busuk bangkai kambing. Semua pengikutnya menutup hidung tetapi tidak nabi Isa. Isa memberitahu di sebalik bau busuk it ada warna putih bersih dari barisan giginya.

Pengajaran dr pwristiwa it ialah, di sebalik keburukan it ada kebaikan yg perlu dilihat, dihargai dan dicontohi.

Pengajaran lain ialah jika terlihat keburukan, jangan terus dihina keji. Jangan bersangka buruk sebab di sebalik keburukan it terkandung berjuta2 kebaikan yg tidak tersangka.

Hayatilah kisah nabi Isa in wahai ahli2 pas sekalian...

Anonymous said...

Wahai ahli pas. Janganlah jadi seperti anjing dengan bayang2. Takut nanti sikap tamak menyebabkan anda tak merasa tulang yang sudah digonggong tu.

Anonymous said...

Nak pergi perang Dan berjuang kenalah ada strategi, bukan berharap pada amanat sahaja....

Anonymous said...

Hebat jugak lobai2 zaman globalisasi ni yer

Anonymous said...

Tolong bagitau Hadi tu, zaman sekarang susah nak cari kerja tau. Jaga parti tu elok2. Nanti kalau parti dah pupus, susah nak dapat kerja lain

Anonymous said...

Tolong maklumkan kat hj Hadi, barang2 sekarang mahal. Jangan bazir2. Jimat sikit tau.

Anonymous said...

Oii haji. Ni nak nasihat ni. Mandi sehari 2 kali. Gosok gigi 3 kali. Kalau kayu sugi tak ada boleh guna Colgate. Tak payahlah susah payah nak cari arang kayu buat gosok gigi.

Anonymous said...

Hadi!
Ko jangan nak mengada2 nak tambah stok ekzos baru. Cukup2lah dua yang dah ada tu.

Anonymous said...

Unta2 ternak tu x payah ko nak gosok gigi dia pulak...

Anonymous said...

Harga petrol naik dah. Ko jangan nak eksen pakai 4WD. Ko naik bas je murah. Nak murah lagi ko naik unta aje

Anonymous said...

Engjo kenapa bodoh sangat wan. Ujian percubaan upsr darjah 6 pun engko gagal. Engko ni banyak sangat makan budu ni

Anonymous said...

Aduh, ngape kutuk akak wanroslina aku. Mana nak cari makhluk bijak mcm dia kat asia tenggara ni. Hanya dgn menang 40 kerusi parlimen sahaja dia yakin PAS boleh perintah malaysia. (Maaf, aku kenal dia gitu2 je, aku pun tak pasti samada dia ni gila biasa atau gila babi)

Anonymous said...

Ada sesiapa kat sini sahkan jenis penyakit gila yg dihidapi wanrosli ni?

An Anonymous said...

Kita tunggu hasil fastaqim 2.0 di terengganu.. aku yakin pan tak akan mampu nak buat seumpamanya.. kalau 1% apa yg mampu nak dibuat selain mampu jadi barua dap je!

Anonymous said...

Pastakim ker, pustakum ker, pistakom ker, pontakim ker, pentekum ker, postokom ker... Ada lim guan eng kesah?

Anonymous said...

Pisstakim 9.0 ker, fusstakom 7.0 ker, pastikem 6.0 ker, fusssikom 9.0 ker, fasikom 12.5 ker...Ada lim kit siang kesah?

Anonymous said...

Fulusikum 2.0
Pulutsikim 2.0
Fulusikim 2.0
Fasikim 2.0
Pusikim 2.0 ekor
Fosikim 2.0
Pasikim 2.0

Apa2 je la

Anonymous said...

Paspispuskim 2.0

An Anonymous said...

Kan aku dah kata pan hanya mampu menyindir shj.. kalau nak buat perhimpunan seumpamanya ntak maaf la..

Cuba kalau pesta arak diwar2kan oleh DAP, punyalah pan senyap seribu barua kerana menentang DALAM HATI kononnya (hindu sangam lebih baik dari pan kerana menentang DENGAN TANGAN)!

Malulah sikit dgn hindu sangam tu pan woii..

Anonymous said...

Fustakim apa cerita. Dengar kabar hujan lebat ada blackout. Kesian, dah report polis ke?

Anonymous said...

Fustikam ditimpa ujan lebat dan ribut petir. Muktamar dulu pun ribut jugak, Allah tak redha perjuangan PIGS la tuu. Wallahu'alam. Sudah2 la menipu guna agama, Allah murka. Cepat2... gi report polis.

pelet santet said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [5343] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 620 JUTA , wassalam.

Anonymous said...

Fisssttakom 2.0 tak jemput tokey pub penjual arak si Awie tu ke? Jemput laa awie baru la anak muda pas seronok. Boleh tengok moto besar. Nak seronok lagi boleh jemput penyanyi dangdut.

Anonymous said...

Alhamdulillah. Aku tengok gambar2 peserta fastaqim 2.0 terharu dan gembira. Dianggarkan hampir 500 ribu peserta yg hadir. Inilah mesej pada rakyat malaysia, PIGS akan menang besar dgn 40 kerusi parlimen dan PIGS akan ubah nasib rakyat malaysia. PIGS akan hilangkan balak2 dihutan dan giat tanam durian demi rakyat, insyaAllah.

TAKBIR!

Anonymous said...

Pelet santet, kamu pergi ngak ke himpunan fastaqim 2.0? Kamu jgn nakal2 ya. Ayuh ke sana rame rame... ayuh dong, pak karamu nunggu.

An Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
An Anonymous said...

Setelah disoal selidik para peserta fastaqim 2.0 yg berjumlah 200 ribu org tu, alhamdulillah tidak seorang pun drpd mereka yg menentang pesta arak hanya di dalam hati.. macam ni lah yg kita mahu.. jangan sampai hindu sangam jadi lebih hebat dari org yg mengaku islam tapi hanya berani dalam hati shj..

raybanoutlet001 said...

chicago bulls
nfl jerseys wholesale
michael kors outlet
ray ban sunglasses
hermes belt
san antonio spurs jerseys
reebok outlet
denver broncos jerseys

Fghkfhk Dfgaert said...

qzz0529
ugg outlet
puma outlet
ray ban sunglasses
coach outlet online
simulation shoes
wellensteyn jackets
vans shoes
tag heuer watches
oakley sunglasses
kappa clothing

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.