Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PARTI BERSATU SEBIJI MACAM DAP ....

BERSATU TIDAK AKAN DAPAT MEMBELA NASIB RAKYAT SEBAB TUJUAN IA DIUJUDKAN SAMA SEPERTI DAP, IAITU NAK MENANG DAN CEPAT KE PUTRA JAYA DAN KUASA.UBUN-UBUNPUN MASIH LEMBIK.

SEDANGKAN IA BARU SAHAJA DITUBUHKAN, MALAH SIKAP PENGURUSINYA MACAM TIDAK MEMBERI PELUANG PADA ORANG MUDA.

SEMENTARA GOLONGAN MUDANYA TERLALU RAKUS,BILA MEREKA ANJURKAN SESUATU PERHIMPUNAN MESTI/WAJIB KECUH MACAM NOTHING TO HIDE

SEMENTARA DIKALANGAN PEMIMPINNYA MESTI ADA SEKANDAL ITU DAN INI.

 

-Pak Karamu-

 

Pas tak ubah seperti Umno: Syed Saddiq

Syed Saddiq Syed Abdul Rahman
Syed Saddiq Syed Abdul Rahman
(Ubah saiz teks) 
 
SHAH ALAM - Tindakan Pas yag menggunakan isu perkauman untuk menarik undi tidak ubah seperti taktik yang digunakan oleh Umno terhadap orang Melayu selama ini.

Ketua Armada Bersatu, Syed Saddiq Syed Abdul Rahman berkata, Pas sepatutnya menggunakan politik sebagai alat perpaduan, namun sebaliknya kenyataan dibuat Pas semakin memecahkan masyarakat negara ini.

"Dulu Pas lah yang menentang habis-habisan dan menolak politik perkauman tetapi sekarang Pas pula yang mewujudkan api perkauman.

"Pas ini tidak ubah seperti Umno yang cuba menggunakan isu kaum untuk menarik undi dengan menakut-nakutkan orang Melayu terhadap DAP supaya mereka tidak mengundi pembangkang," katanya dalam kenyataan, hari ini.

Menurutnya lagi, DAP menang semua kerusi yang dipertandingkan dalam PRU14 ini, mereka tidak akan mampu membentuk sebuah Kerajaan Persekutuan tanpa parti-parti komponen Pakatan Harapan.
Ini kerana kerusi yang akan ditandingi DAP tidak banyak.

"Dulu semasa Pas berada dalam Pakatan Rakyat, merekalah yang memanggil Tun M 'ultra Melayu' tapi sekarang mereka kata Tun M diperkudakan oleh DAP.

"Betapa mudahnya seseorang yang dikenali sebagai 'ultra Melayu' tapi sekarang ini difitnah sebagai kuda DAP. Secara logiknya, mana mungkin seseorang yang diperkudakan oleh DAP mampu menjadi Pengerusi Pakatan.

Jelasnya lagi, Bersatu adalah parti pribumi yang memperjuangkan hak-hak orang Melayu-islam tanpa mengenepikan hak-hak kaum yang lain.

"Bukan DAP yang mendominasi Pakatan Harapan, kita juga ada PKR dan Amanah di mana majoriti daripada ahli parti itu adalah Melayu dan Islam.

"Kita perlukan pemimpin daripada pelbagai kaum tapi masih ada hasutan-hasutan berunsur perkauman yang dilakukan.

"Hentikan lah politik perkauman bawa politik yang matang," ujarnya.

25 orang berkata:

Anonymous said...

hahaha...bodohnya budak ppbm ni..terdesak la tu

Anonymous said...

Uihhhh....bahaya betul ni.
Kita kena buat sesuatu ni.
JOM KITA GELAKKAN PAS

Anonymous said...

Ya saya sokong pak karam. Parti Bersatu ni dah melampau, kita wajib gesa Majlis Syura keluarkan fatwa 'haram ngundi Bersatu' mcm fatwa haramkan undi DAP!!! Eh! Japp.. fatwa haramkan DAP bila nak keluar?? Cepat la buat fatwa tuuu.

Anonymous said...

Betul la budak syed tu cakap. Dulu islam pecah belah sebab amanat hadi, sekarang main api perkauman sebab dendam kesumat dgn dap. Sebab tu statistik cina peluk islam sangat rendah sebab depa takut dgn islam cara hadi. Mudah2an hadi sempat bertaubat.

Anonymous said...

Majlis syura patut buat fatwa haramkan ngundi semua parti politik kecuali pas dan umno. Biar yg lain2 tu masuk neraka. Yg layak tadbir negara cuma umno dan pas saja. Alangkah indahnya kalau ayatollah hadi jadi presiden dan tuan haji najib jadi timbalan presiden.... senang sikit nak klepet duit, balak dan lain2 harta.

Anonymous said...

Ayatollah hadi wajib buat amanat 2.0 dgn segera. Kami tak sabar2 nak angkat buluh runcing dan cangkul ni.

Endang Kusuma said...

Ass.. Perkenalkan nama saya Endang Kusuma asal dari surabaya seorang mantan TKI duluh kerja di malaysia. Izinkan saya berbagi cerita tentang kisah sukses saya... Saya ingin mengucapkan banyak terima kasih kepada Mbah Wirang atas bantuan Mbah kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan pesugihan uang gaib beliau saya sekarang udah punya usaha sendiri... Duluh sih saya cuma buka2 internet dan secara tidak sengajah saya menemukan situs mbah wirang terus saya baca semua isi situs tersebut akhirnya saya langsung menghubungi beliau dan disitulah saya minta bantuan melalui pesugihan uang gaib dan beliaupun mau membantu saya... singkat cerita alhamdulillah selama 3 hari saya sudah melaksanakan persyaratan yang beliau sampaikan ternyata uang yg saya minta benar2 ada di rekening saya..saya tidak menyangka kalau saya bisa sesukses ini karna duluhnya saya bukan siapa2 bahkan saya juga sering dihina oleh orang2 sekitar... Alhamdulillah sekarang hidup saya sudah jauh lebih baik dari sebelumnya. Sekedar info bagi anda punya masalah ekonomi/hutang piutang dan ingin membuka usaha butuh modal besar ingin seperti saya silahkan minta bantuan kepada mbah wirang anda bisa telpon di (+6282346667564) atau untuk lebih jelasnya kunjungi situs mbah wirang dengan cara (#>>KLIK DISINI<<#) beliau juga bisa membantu melalui Nomer Togel, Pesugihan Pelet, Sewah Tuyul, Pelaris Usaha, Warisan dan lain2. semoga dengan adaNya pesan singkat saya ini bisa bermanfaat kepada semuaNya...



Wassalam.








Anonymous said...

Pas sblm ini ditipu dgn lakonan lge jadikan khalifah umar abd aziz sebagai role model. Masa tu aku pun sokong babi dap ni. Tapi bila jelas dap ni memang babi yg menentang islam, maka haram lah berpakat dgn dap. Majlis syura tak payah buat fatwa,,aku pun reti. Hanya kafir harbi ja yg kata tak haram. Selain drpd mereka,,baruah2 dap yg mana mereka sebelum ini adalah org pas, sekarang meteka berubah jadi pan,,mereka buat2 bangang dan jahil hukum haram sokong dap ini. Dulu meteka sanjung hj hadi hari ini kutuk hj hadi dan seghondoi babi dap pulak,,biasa la manusia boleh berubah. Hj hadi dulu marah kpd umno, harini bersikap mesra sesama islam,,biasa la manusia berubah2. Pan dulu bersana tn guru,,sekarang bersama tokong,,biasa la manusia berubah2. Cuma aku lebih suka perubahan hj hadi ,,menyampah perubahan baruah2 dap ni....

Anonymous said...

Statement bodoh

Anonymous said...

Anon 6.36 okay je,,,ko tu yg bodoh....ko tentu baruah dap kan?

Anonymous said...

Sokong... sokong hadi kena buat amanat 2.0

Anonymous said...

Teruk budak ppbm ni.
Kita kena buat sesuatu ni.
Jom kita gelakkan pas.

Anonymous said...

Tak la
Barua hadi la

Anonymous said...

Dulu aku barua hadi. Sekarang aku barua nik anak pak lobai

Anonymous said...

Macam nak mampus bila baca komen walaUNTA.
Dahlah cukuplah tu . Semua tau Pas itu Pigs. Budak suruhan umngok.
Sekor cite pasal kaum, sekor lagi citer pasal kapir mengapir.
Pergi jahanam dgn pas, parti penjual agama.

Anonymous said...

Tak sabar nak tunggu amanat ayatollah hadi 2.0. Tangan dah gatal ni nak angkat buluh runcing dan cangkul.

Anonymous said...

Tak baik la bro guna istilah 'budak suruhan' pada pas. Darjat pas tu tinggi, panggil la pas 'barua najib' sopan la sikit, ada martabat.

Anonymous said...

Mana wan rosli?

Anonymous said...

Internet x bayor. Kena potong

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [1647] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI… bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya…menang NOMOR 800 JUTA , wassalam.


Anonymous said...

Ooo kesian. Elaun lambat la tuuu.

Anonymous said...

PPBM dan budak ni tak ubah mcm UMNO, lebih teruk barua DAP...buat NTH2.0, bila tak leh jawab soalan, buat kacau dan blame org lain...rakyat akan hukum korang PRU14 nnt...huhuhuhu

Anonymous said...

Org umno ckp..dulu badi b bawang ckp umo barua penjajah..la ni kita jadikan pas pulak barua kita..cian..keh3

Anonymous said...

PAK KARAMU PAKAI JUBAH HIJAU SELUAR DALAM DAN BAJU DALAM WARNA MERAH?? PAS ORANG PANGGIL PARTY TEMBIKAI LUAR HIJAU DALAM MERAH UMNO..WALAUN WALAUN MISTI IKUT PAS, KALAU PAS MASUK TONG TAIK UMNO WALAUN WALAUN PUN KENA IKUT MASUK TONG TAIK UMNO

Anonymous said...

Kesian PAN, dah la kalah pemilihan, last2 jadi barua kapir DAP...pemimpin yg bodoh mmg jd mangsa dan alat org yg bijak..itulah PAN...huhuhuhu

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.