Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA DILANGGAR ARAHAN DBKL PESTA AKAN DISERBU

DBKL haramkan 'Better Beer Festival 2017'

Better Beer Festival 2017
(Ubah saiz teks)
KUALA LUMPUR - Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) menolak permohonan penganjuran 'Better Beer Festival 2017' yang dirancang diadakan pada 6 dan 7 Oktober depan di Solaris Damansara di sini.

Menerusi satu kenyataan hari ini, Pengarah Jabatan Perancangan Korporat DBKL, Khalid Zakaria, berkata, DBKL telah menerima permohonan berkenaan pada 28 Ogos lalu.

Bagaimanapun katanya, DBKL telah memutuskan untuk menolak permohonan aktiviti berkenaan.

"Permohonan aktiviti itu pada tempat, masa dan tarikh yang dinyatakan adalah tidak diluluskan.

"Sekiranya penganjur meneruskan aktiviti tersebut, DBKL berhak mengambil tindakan di bawah peruntukan undang-undang sedia ada," katanya.

Terdahulu, penganjuran 'Better Beer Festival 2017' itu telah mendapat bantahan dari Pas yang menyifatkan ia boleh mengundang kemarahan umat Islam di negara ini.

Rancangan penganjuran itu merupakan kali ketiga selepas pertama kali diadakan pada 2012 dan kali kedua tahun lalu.

Pada 2012, ia diadakan di Taps Beer Bar di Changkat Bukit Bintang, Kuala Lumpur dengan kehadiran 200 pengunjung.

Ini diikuti pada 2016 di Publika Shopping Gallery, dengan menyediakan 150 jenama arak dan dihadiri 3,500 orang.

Dijangkakan pada penganjuran tahun ini, penganjur membawa 250 jenama arak berbeza daripada 43 syarikat arak untuk memenuhi cita rasa pengunjung.

68 orang berkata:

Anonymous said...

oo kawasan KL.

Anonymous said...

Haaaa ini baru betul. Dbkl yg patut bertindak. Bukan menyalak salahkan Amanah.

Lain kali jangan bodoh sangat ye pak karam...

An Anonymous said...

Cuma aku nak tgk pan mampu tak nak ucapkan tahniah kpd dbkl.. mungkin depa terpaksa sorok2 bimbang dap tahu..

An Anonymous said...

Terutamanya mariah carey..

Anonymous said...

Aku ahli amanah.
Tahniah dbkl kerana bertindak tegas.

Unknown said...

Dap tahu tak?

Anonymous said...

Walaupun tanpa menggunakan FB seperti sesetengah parti politik tetapi DBKL lebih berupaya bertindak menghalang pesta arak.

Anonymous said...

AKU UCAP TAHNIAHLAH PADA AHLI AMANAH TU KERANA DIA SEEKOR AJE TERNAKAN DAP YANG BERANI UCAP TAHNIAH PADA DBKL.

Anonymous said...

KEBIH BAIK DARIPADA YG BERDIAM DIRI APABILA MELIHAT KEMUNGKARAN.

Anonymous said...

Tahniah DBKL. Kerja tetap buat walaupun tak guna fb. Saya penyokong PH bersyukur acara haram itu dapat digagalkan.

Anonymous said...

Dbkl kerja bukan utk raih undi. Ada parti meraung2 guna fb untuk ambil kesempatan fitnah parti lain untuk tarik undi

Anonymous said...

Hebat dbkl yg bertindak dengan ikhlas. Ada sesetengah parti mengaku islam guna fb buat kerja kotor fitnah pihak lain dengan tuduh pihak lain sokong pesta arak

Anonymous said...

Pihak yg guna fb untuk dapatkan keuntungan bila ada pesta arak sbb nak tarik pengundi tentu rasa sedih bila dbkl dapat gagalkan pesta ini. Mereka tentu sedih sebab tak dapat fitnah pihak lain sokong pesta arak dlm fb mereka. Kesian, mereka akan cari jalan lain pula untuk fitnah lagi. Tahniah dbkl

Anonymous said...

Ternyata sudah bahawa dbkl berkuasa untuk nenghalang pesta haram itu. Malangnya ada pihak menggunakan fb untuk memfitnah orang lain demi sedikit keuntungan politik keduniaan.

Anonymous said...

Bila tiada pesta arak, pihak terbabit akan cuba cari jalan lain untuk memburuk2kan Amanah. Dbkl bertindak bijak menyelesaikan isu ini.

Anonymous said...

Kerajaan atau dbkl perlu menjelaskan adakah dap atau pihak lain yg hendak mengadakan pesta arak di kl itu. Pihak itu mesti dikutuk sekeras2nya. Kita nak pastikan siapa mereka dan bukan serkap jarang hingga ada orang mengambil kesempatan menyebar fitnah menggunakan fb

Anonymous said...

Sehari dua akan datang ini fb pihak berkenaan tidak akan berupdate. Orang dah tak percaya dgn fitnah mereka tentang penyokong pesta arak. Tapi mereka tidak akan meminta maaf

Anonymous said...

Tahniah DBKL.
Tindakan anda betul dan tepat.
Anda telah menyelamatkan pihak yg tidak berkaitan drp menjadi mangsa fitnah pihak yg tidak bertanggung jawab.

Anonymous said...

Patutnya, drp buat fitnah kpd orang lain mengunakan FB, kan bagus kalau terus buat aduan kpd DBKL supaya tindakan tegas dapat diambil dengan segera.

Anonymous said...

Lain kali kalau ada perkara2 haram dan lagha sedang dirancang oleh sesiapapun, janganlah hanya guna Fb utk fitnah orang lain dan tuduh sana sini tanpa bukti. Kan lebih afdal kalau terus buat aduan kepada pihak berwajib supaya pihak berwajib boleh mengambil tindakan tegas.

Anonymous said...

Ada sesetengah pihak lebih suka mensensasikan sesuatu perkara untuk mengaut keuntungan dunia dan pilitik hatta dengan cara menyebarkan fitnah sekalipun. Malangnya mereka tak mahu membuat aduan kpd puhak berwajib walaupun mereka tahu aduan itu akan lebih berjaya mengatasi madalah itu.

Anonymous said...

Apabila DBKL berjaya menghalang pesta arak di kl itu, pihak yg memfitnah menggunakan FB itu umpama AYAM TERLEPAS TANGAN BAU TAIK

Anonymous said...

Lain kali jangan gunakan FB untuk memfitnah orang lain. Kan sah malu2 alah...

Anonymous said...

Kami ahli amanah mengucapkan tahniah kepada dbkl kerana bertindak tegas menghalang pesta arak itu. Teruskan usaha baik anda untuk agama, bangsa dan tanah air kita yg tercinta

Anonymous said...

Dulu guna ceramah fitnah orang tauke pil kuda. Bila IT berkenbang pesat, guna FB pula untuk fitnah orang sokong pesta arak. Hebat sungguh parti tersebut menggunakan kemajuan IT

Unknown said...

Mariah carey menulis sebelum pengharaman,

"Better beer festival tu untuk org Islam ke? Org Islam terlibat dlm penganjurannya ke?
Penguatkuasa jab agama ada... Ambik tindakan kpd org beragama islam. Undang2 dah ada. Laksanakan je.
PAS kan penadmsihat UMNO. Kamcing sgt. Takkan tak blh bisik kat menteri kot?"

Bagaimanapun selepas pengharaman,

"Let us think rationally. Is alcohol good for our citizens? What is the purpose of promotion. None other than to increase its consumption😔😔"

Nampak tak cara anak murid kaki klepet ni berhujah.. u-turn nampak!!

Anonymous said...

Orang kafir amerika guna fb untuk kongsi kemajuan kpd bangsa mereka. Orang kita yg mengadu tawadok, taqwa dan tinggi islamnya guna fb untuk fitnah orang lain sokong pesta arak. Entahlah....

Unknown said...

Macam biasalah ada yg perangai munafik... sebelum pengharaman sokong selepas pengharaman barulah nak tunjuk bantah.. memang sesuai jadi barua kalau jenis ni..

Anonymous said...

Gunakanlah fb untuk kebaikan. Jangan guna fb untuk menyebar fitnah menuduh orang lain sebagai penyokong pesta arak. Besar dosanya kalau orang yang difitnah itu dalam hatinya tiada sedikitpun menyokong pesta arak itu.

Macam mana nak minta maaf kepada ahli parti yang telah difitnah secara umum itu.... Saya sebagai ahli parti yg difitnah sungguh marah, sedih dan tersinggung dengan fitnah tersebut. Saya akan tuntut

Unknown said...

Tu mariah carey tu.. fitnah amendenya.. keh keh..

Anonymous said...

Jangan fitnah semua ahli parti kami sokong. Jangan fitnah kami tak bantah pesta arak tu. Jangan pukul rata. Fitnah kamu besar kesannya kpd ahli parti spt kami.

Anonymous said...

Tak elok tukar nama tsk baik kpd orang lain tak kira kpd parti apapun. Orang kuat agama patutnya kebib tahu

Anonymous said...

Fb bukan alat utk fitnah pan sokong pesta arak. Mungkin cuma 100 ahli pan yg sokong dan yg lain bantah. Fitnah secara umum macam ni amat dilarang oleh islam. Kita sepatutnya tahu hal ini..

Sama juga jika memfitnah "pas syiah" sedangkan mungkin seorang dua shj yg syiah...

Anonymous said...

Habis tu bolehkah lobai2 fitnah 'pan barua dapugs'?

Boleh ker derrr???

Anonymous said...

Lobsi boleh ker derrr???
Sbb lobai ado tiket sorga yerr???

Anonymous said...

5.49...
Sya nasihat sja. Nak ikut, ikutlah. Tak nak ikut x masalah

Anonymous said...

Ni sapa yg cakap ni?
Ko pasti ni orang Amanah?
Bukti???

Anonymous said...

Klu betulkan dia org amanah, kamu tak boleh buat generalusasi yg semua ahli amanah bersifat spt dia. Fitnah besar kpd ahli amanah lain yg turut membantah pesta tersebut. Saya juga ajli amanah yg membantah pesta arak tersebut dan saya terkena tempias dgn fitnah itu. So apa yg oerlu kamu buat seleoas ini? Kamu sepatutnya tahu. Demi Allah, saya ahli Amahan tetapi saya membantah pesta arak itu.

Anonymous said...

4.40....fitnah tu. Bukan dia sorg saja yg bantah pesta arak dan ucap tahniah kpd dbkl. Mungkin 50 org sj yg tak bNtah. Mungkin 500 org sja yg jadi ternakan dap. Tapi fitnah secara generalisasi mcm tu akan memakan diri kamu di akhirat kelak. Kalau nak sebut keburukan org sbg pengajaran org lain, kenalah sebut org tu shj. Jgn sebut secara umum, islam larang. Cth yg x betul ialah "pas syiah" sedangkan mungkin sorang dua yg siah.

Jadi hati2 tuduh secara umum gitu supaya tak jadi fitnah yg maha besar. Mcm mna nak mintak maaf kpd semua ahli parti tu sebelum mati? Fitnah tu ke neraka bro

Anonymous said...

Saya setuju. Ada orang guna fb utk fitnah parti amanah sokong pesta arak walaupun tak pasti betul atau tidak. Tapi ada jugak org yg bijak guna fb utk tujuan berdakwah kpd orang islam lain.

Anonymous said...

Penyokong PAN dah tunjukkan kemunafikan mereka...sebelum diharamkan pesta beer, satu habuk pun tak bantah, waima di FB atau blog, semua komen seolah menyokong pesta tu..tp bila DBKL kata pesta tu diharamkan...bukannya diorg nak sokong pengharaman tu tp dok bantai fitnah PAS pasal FB pulak...hmmm dunia dah akhir zaman....minta2 korang insafla k..

Anonymous said...

Waduh...penyokong PAN cuba tunjuk alim dgn menyeru supaya dijauhi fitnah...tp puak2 PAN yg siang malam dok fithah UG dan 90juta tu apekebenda...jelas sekali kemunafikan

Anonymous said...

slps isu pesta beer ni..berapa % sokongan PAN akn tinggal?...huhuhuhu

Anonymous said...

Sesiapa yg memfitnah akan keNeraka...tp puak2 PAN dah minta maaf ker kat semua ahli PAS dan TGHH psl fitnah 90juta dan UG? Apa akan jd kepada penulis artikel2 fitnah tersebut spt MSO, Greenpork, yong suka kunin, Huse, Mat sabu dan geng2 yg kalah pemilihan kalau fitnah mereka2 tu org2 PAS tak maafkan?...

Unknown said...

Aku cuba menjaga maruah si penulis asal tu.. kau org tak kenal kan?

Unknown said...

Sejuk hati aku bila dapat tahu ada jg org pan tidak menyokong pesta arak..

Namun kita semua kena faham segala serangan yg berlaku ke atas pihak musuh politik baik di dalam fb mahupun blog2 biasanya ditujukan lebih kpd para pemimpin yg terlibat (yg telah mengeluarkan komen2 masing2) walaupun kelihatannya ditujukan juga kpd keseluruhan ahli parti.. kita ni sebenarnya menyambut dari bawah shj apa jua yg disuapkan oleh para pemimpin masing2!.. kalau setakat pendapat dari org yg mcm level kita ni, pihak mana yg nak war2kan kpd seluruh dunia hatta dalam negara sekalipun?

Maka kita pun spt biasa; berkomentarlah sesama kita berdasarkan komen2 para pemimpin samada membela parti kita mahupun menyerang pihak lawan..

Biasalah tu.. tak payah nak emosi sangat.. masa buat fitnah tak hengat!

Anonymous said...

Tahniah DBKL bertindak segera utk elakkan tuduhan @ fitnah Pas.
Bukan Pas kalau x fitnah

Unknown said...

Mariah carey sokong.. tu bukan fitnah..itu fakta.. ngok keh keh..

Anonymous said...

Mariah carey sokong? maknanya PAN sokong pesta arak, psl mariah tuh pimpinan PAN...kan..kan

Anonymous said...

Satu side jaga maruah orang. Satu side lagi fitnah orang. Tu mcm campur kari lembu dgn kari khinzir. Haram jugak tu

Anonymous said...

Bantah ada tiga cara.
Dgn tangan.
Dgn mulut.
Dgn hati.

Munafikkah bantah dgn hati?

Anonymous said...

Bukan semua ahli amanah mcm tu. Sama juga bukan semua ahli pas mcm tu. Yg seronok nak duduk neraka shj yg buat mcm tu.

Sbb tu parti bukan alat untuk masuk syurga. Sbb tu jugalah ada yg bergelar ulamak di dunia tapi muflis di akhirat. Pahala dia buat habis kena tolak dgn dosa fitnah yg dia jaja. Ni hadis nabi ada sebut.

Anonymous said...

Pelik.. kalau bg nasihat ttg fotnah semua marah. Semua nak cakap org lain fitnah jugak takkan org masuk neraka aeak pun nak ikut masuk neraka? Jgnlah mcm tu..

Anonymous said...

Betulkah mariah sokong?
Ada dia kata "saya sokong pest arak"?

Klu ada pun, x bolehlah tuduh semua ahli Amanah sokong pesta arak tu. Nabi pernah larang sahabat beliau buat tuduhan umum gitu. Kena khusus kalau nak tuduh. Nak ikut nasihat nabi ker tak nak ikut ni? Fakta ni bukan ikut logik

Anonymous said...

Mcm ni la. Katalah pemimpin parti xyz makan babi, bolehkah kita fitnah ahli2 parti xyz makan babi jugak? Atau, bolehkah kita kata parti xyz sokong makan babi?

Sbb tu jgn tuduh cara umum. Fitnah akan jatuh jika dlm beribu2 tu ada satu org yg tak buat apa yg kita sebut tadi

Anonymous said...

Kadang2 ada ustaz terkenal pun buat mcm tu. Main pukul semacam. Sbb tu nabi ada kata ramai ulamak akhir zaman tempatnya di neraka

Anonymous said...

Bayangkanlah jika fitnah yg kita tulis dlm fb ker, wassup ke, twitter ke dll tu di copy paste, dibaca oleh jutaan orang dari seluruh dunia....berapa banyak dosa yang akan kita dapat. Kemudian cucu cicit kita pula baca sampai kiamat, bayangkan betapa bergandanya dosa yang kita peroleh. Tak kitalah kita pas ker, amanah ker, dap ke, umno ke...

Cuba bayabgkan jika yg kita tulis itu kebaikan..Berapa banyak pahala yang akan kita kumpul sebagai saham akhirat kita...Sbb tu lah klu nak tulis tu pilihlah tulis yg baik2, nasihat yg baik, nasihat yg berfaedah. Yg baik hadilnya di akhirat sudah pasti baik. Yang buruk hasilnya pasti buruk.

Sorrylah ye. Saya cuma panjangkan nasihat guru saya masa belajar di mesir dulu. Klu awak tak percaya mungkin ada orang lain yg Allah beri hidayah akan percaya.

Anonymous said...

Melalui penglihatan dan pembacaan saya, dua2 pihak pun sama. Yg sana fitnah dan maki hamun, yang sini pun sama jugak. Tak lebih tak kurang. Yg sana fitnah 90 juta, yang sini fitnah 30 bilion. Fitnah dah jadi macam satu perlumbaan. Sama macam satu perlumbaan menuju ke neraka. Kena insaflah, amanah ke, pas ke, kalau fitnah tu dah tentu masuk neraka. Jangan ingat ahli amanah tak boleh masuk neraka klu buat fitnah. Jangan pulak percaya ahli pas tak boleh masuk neraka kalau fitnah. Tak ada apa2 keistimewaan kalu buat fitnah

Anonymous said...

Soalan mcm ni akhirnya akan timbulkan kemarahan. Ia akan diakhiri dgn maki hamun, hina menghina dan diakhiri dgn fitnah memfitnah. Awak akan jadi pemegang saham paling utama jika soalan awak disambut oleh lawan awak. Percayalah, awak tidak akan memberi apa2 keuntungan kod pihak awak mahupun pihak lawan awak

Anonymous said...

Saya teringat seorang guru berasal dari kaherah, setiap hari selepas zohor, beliau akan post satu nasihat berdasarkan hadis dan nas kepada gtoup anak muridnya Azharian. Bayangkan berapa banyak saham syurga telah dikumpulnya kerana saya masih menerima nasihat itu drp group saya setiap hari sebelum saya sebarkan kepada group sahabat saya yang lain....

Anonymous said...

Antara yang sentiasa saya ingati ialah HAFALKANLAH SURAH AL-KAHFI DAN BACALAH SETIAP HATI SUPAYA KITA TERLEPAS DRP FITNAH DAJAL PADA AKHIR ZAMAN.

Anonymous said...

Ada jugs ustaz yg bila kita tanya soalan, nereka nenjawab dlm bentuk lucah, sindiran kod pihak lain, memanjangkan fitnah dlm kerana ingin menarik perhatiab dan menjadikan dia terkenal. Bila dah terkenal, mereka akan dibayar mahal. Ystaz seperti ini tergolong dalam ulamak penjual agama. Nabi tidak pernah menggunakan kata sedemikian ketika ditanya oleh para sahabat baginda.

Anonymous said...

Lebih baik bantah dengan hati drp mencipta fitnah menggunakan fb

Anonymous said...

Bila kita beri nasihat supaya jangan sebarkan fitnah, ada pula manusia yang sindir orang tu alim. Nak bg nasihat tu tak payah tunggu alim ke tak alim. Nasihat jika baik dan betul tu terimalah supaya dapat hidayah. Jangan sengaja gelapkan hati drp rahmat Allah dgn cara mempermainkan nasihat yg memang ada dalam Quran dan hadis.

Anonymous said...

anon 10.14...betul la tu "selemah2 iman ialah bantah dgn hati", itu stance setiap org mukmin, tp apa pendirian parti PAN&PKR mengenai pesta arak tu? setuju atau tak setuju? Satu habuk pun tak keluar bantahan, katanya rahmatan lil alamin...ataupun takut abg besar melenting kalau membantah...




Anonymous said...

tp puak2 ni la juga yg berlumba2 dok fitnah PAS dgn isu UG, 90juta affin bank, bughah memali, duit tabung mangsa memali, kebas balak, tonton film lucah, tunjuk kote etc2...

Ban Diman Di Mojokerto said...

Saya mengucapkan banyak terima kasih kepada MBAH SERO,yang telah menolong saya dalam kesulitan,ini tidak pernah terpikirkan dari benak saya,kalau nomor yang saya pasang bisa tembus,dan alhamdulillah kini saya sekeluarga sudah bisa melunasi semua hutang2 saya,sebenarnya saya bukan penggemar togel,tapi apa boleh buat kondisi yang tidak memunkinkan,dan akhirnya saya minta tolong sama MBAH SERO.dan dengan senang hati MBAH SERO mau membantu saya,nomor yang dikasi MBAH SERO.2D sama 4D putaran SGP dan HK semuanya bener2 terbukti tembus,sudah 3X putaran saya menang,dan baru kali ini saya menemukan dukun yang jujur,jangan anda takut untuk menghubunginya,jika teman2 ingin mendapatkan angka jitu 2D 3D 4D yang betul2 tembus seperti saya,silahkan hubungi MBAH SERO di no 082_370_357_999 untuk info lebih lengkapnya buka blog MBAH karna di dalam blognya semuanya sudah lengkap

KLIK DISINI PESUGIHAN TANPA TUMBAL

ingat kesempat tidak akan datang untuk yang kedua kalinya

سما المثالية said...

شركة كشف تسربات المياه بالقصيم

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.