Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TANGGUH, TANGGUH, TANGGUH, SELAGI ADA RUANG BERNAFAS, TANGGUH, TANGGUH !!!

RCI: Mahkamah Rayuan dengar permohonan Tun M esok

AddThis Sharing Buttons

Mahkamah
Gambar hiasan
(Ubah saiz teks) 
 
PUTRAJAYA - Mahkamah Rayuan akan mendengar esok permohonan Tun Dr Mahathir Mohamed agar prosiding Suruhanjaya Siasatan Diraja (RCI) yang dijadual diadakan pada Isnin, ditangguhkan.

Peguam Haniff Khatri Abdulla, yang mewakili Dr Mahathir, memberitahu pemberita bahawa pendengaran permohonan itu akan dibuat secara sebelah pihak.

Notis usul bagi memohon penangguhan prosiding RCI itu difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Rayuan tengah hari ini.

Mohamed Haniff berkata mereka memohon prosiding RCI itu ditangguhkan sementara menungggu pendengaran rayuan Dr Mahathir terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang menolak permohonan kebenaran beliau untuk memulakan semakan kehakiman.

Kata peguam itu, beliau telah memaklumkan kepada Jabatan Peguam Negara tentang tarikh pendengaran itu dan salinan cetakan dokumen berkenaan juga telah diserahkan kepada jabatan itu.

Dr Mahathir memohon kebenaran untuk memulakan semakan kehakiman bagi mengetepikan keputusan RCI menolak permohonannya agar dua daripada lima anggota suruhanjaya itu, yang ditubuhkan bagi menyiasat kerugian urus niaga mata wang asing yang dialami Bank Negara pada 1990-an, disingkir.

Pada 8 Ogos, RCI menolak permohonan Dr Mahathir untuk mengetepikan pengerusi suruhanjaya itu, Tan Sri Mohd Sidek Hassan dan Tan Sri Saw Choo Boon daripada menganggotai RCI berkenaan.

Hakim Mahkamah Tinggi Datin Azizah Nawawi ketika membenarkan bantahan kerajaan terhadap permohonan kebenaran oleh Dr Mahathir untuk mendapatkan semakan kehakiman, memutuskan bahawa RCI tidak mempunyai bidang kuasa tentang pelantikan dan penyingkiran anggotanya.

Mohamed Haniff juga mengesahkan bahawa satu notis rayuan telah difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi hari ini berhubung keputusan Mahkamah Tinggi menolak pemohonan kebenaran oleh Dr Mahathir untuk mendapatkan semakan kehakiman.

Dalam semakan kehakiman yang difailkan pada 9 Ogos, Dr Mahathir memohon perintah certiorari bagi mengetepikan keputusan RCI.

Beliau menamakan anggota RCI itu, Mohd Sidek, yang juga pengerusi Petronas, Hakim Mahkamah Tinggi Datuk Wira Kamaludin Md Said, ketua pegawai eksekutif Bursa Malaysia Datuk Seri Tajuddin Atan, Saw, yang merupakan pengerusi bersama Pasukan Petugas Khas Pemudah Cara Perniagaan (Pemudah), anggota Institut Akantan Malaysia K. Puspanathan, setiausaha RCI Datuk Dr Yusof Ismail dan Kerajaan Malaysia sebagai responden.

Dr Mahathir memfailkan permohonan dengan memberi alasan RCI itu mencabuli keadilan asasi kerana Mohd Sidek dan Saw juga adalah anggota pasukan petugas yang bertanggungjawab menjalankan siasatan dan mengemukakan syor bagi menasihati kerajaan supaya menubuhkan suruhanjaya berkenaan. - Bernama

30 orang berkata:

Anonymous said...

Duit carbon credit yg kata nak bg 5 milion tu dah dpt ke belum? Ni dah 5 januari 2018 dah ni, pak karam... Kih2

Anonymous said...

Apa tun nak risau. Dedak 90 juta tu bukan masuk dlm akaun afin bank dia punn.. Kan3

Anonymous said...

Aku rasa semua pm bila dah pencen besok akan kena RCI.

Anonymous said...

RCI memali bila nak buat?

Anonymous said...

Kenapa harakah parah sangat? Byk ahli dah tak beli atau byk ahli dah keluar parti?

Ky darsa said...

KAMI SEKELUARGA TAK LUPA MENGUCAPKAN PUJI SYUKUR KEPADA ALLAH S,W,T
dan terima kasih banyak kepada AKI atas nomor yang AKI
beri 4 angka [7549] alhamdulillah ternyata itu benar2 tembus .
dan alhamdulillah sekarang saya bisa melunasi semua utan2 saya yang
ada sama tetangga.dan juga BANK BRI dan bukan hanya itu KI. insya
allah saya akan coba untuk membuka usaha sendiri demi mencukupi
kebutuhan keluarga saya sehari-hari itu semua berkat bantuan AKI..
sekali lagi makasih banyak ya AKI? bagi saudara yang suka PASANG NOMOR
yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi KI JAYA,,di no (((085-321-606-847)))
insya allah anda bisa seperti saya?menang NOMOR 499 JUTA ,

PESUGIHAN DANA GAIB

PESUGIHAN UANG BALIK
DAN PESUGIHAN TUYUL

Anonymous said...

Kena la pakat sokong pas pastu lantik tghh dulu jadi pm.. Nanti tghh pencen boleh buat rci memali... Hihi..

Anonymous said...

Tun tak main la juta2 tu... Sikit sangat.. Hihi..

Anonymous said...

Sapa nak baca harakah bro? Ahli parti sendiri pun tak percaya berita dari harakah. Cer tengok pak karam, dia sendiri pun dah byk petik berita dari utusan msia dan berita hairan.

Anonymous said...

Duit tu tak boleh usik. Itu utk byr hutang harakah yg dah mula tak laku sebab byk fitnah. Ntah laa

Anonymous said...

Rci memali? Hadi dah kena kencing dgn zahid. Lebai dol mmg selalu kena kencing.

ulul amri said...

Setuju.. kena la kadi mcm si najib, main billion2.

mcm si hadi pon ok 90 million beb dedak agih utk syaitan janggut sejemput, jubah meleret dan serban besar. baru syaitan merasa naik porche, vellfire dsn Q7. syaitan PAS pun ada nafsu juga oiiii

IrWrWs said...

Laaa kenapa tak guna duit 90 juta tu utk selamtkan harakah? Kalau ada lebih bolehlah buat rumah agam ala disney macam di ampang tu.. kereta2 mewah pun boleh diparkir dlm kawasan pagar agar org tak nampak.. kemudian jika ada lebih lagi boleh bagi kat anak sedara dalam rm4juta buat belanja harian utk satu generasi.!!

IrWrWs said...

Laaa bukan 90juta tapi 200juta (sudah tukar ka?) dulu kata ada bukti akaun affin 90 juta? Bukti pun belum tunjuk dah tukar 200juta.. kenapa tak guna duit 200juta tu utk buat banglo walaupun tak ada kolam?? Kalau ada lebih bolehlah juga buat rumah agam ala disney macam di ampang tu.. kereta2 mewah pun boleh diparkir dlm kawasan pagar agar org tak nampak.. kemudian jika ada lebih lagi boleh bagi kat anak sedara dalam rm4juta buat belanja harian utk satu generasi.!!

IrWrWs said...

Zahid ni mmg tak patutlah.. apa sudah jadi zahid? Ko “kencing” pas tapi dalam masa yg sama tolong lge masa banjir.. sape yg berUG ni sebenarnya??

IrWrWs said...

Laaa kenapa tak guna duit 90 juta tu utk selamtkan harakah? Kalau ada lebih bolehlah buat rumah agam ala disney macam di ampang tu.. kereta2 mewah pun boleh diparkir dlm kawasan pagar agar org tak nampak.. kemudian jika ada lebih lagi boleh bagi kat anak sedara dalam rm4juta buat belanja harian utk satu generasi.!!

IrWrWs said...

Setuju..

Surwanto said...

Assalamu alaikum Nama saya Surwanto seorang TKW dari HONGKONG ,memohon maaf yang ada di room ini bila kata2 saya ada yang salah,namun tujuan saya di sini hanya ingin berbagi cerita kepada para rekan2 saya yang jadi tkw di negeri orang, hidup di negeri orang memang amatlah susah,gaji pas2an,makan'pun ala kadarnya,namun apa boleh buat demi mencukupi kebutuhan keluarga yg ada di kampung,mau tidak mau saya harus menjalani semua penderitaan itu,namun syukur alhamdulillah berkat kerja keras dan doa saya slama ini alhamdulilah allah sudah memberi jalan kesuksesan sama saya,meskipun jalan ini di larang oleh agama tp mungkin inilah satu2nya jalan untuk merubah nasib hidup saya,secara kbetulan saya lihat di internet tentang seseorang yg bisa mengubah nasib Menjadi lebih baik dengan jalan pemasangan angka togel, dan juga bisa Melalui Dana ghoib ..... saya beranikn diri menempuh jalan itu dan ternyata apa yg di berikan oleh MBAH KASSENG betul-betul terbukti dan saya menang 344jt,saya sangat bersyukur atas rezeki yg sy daptkan itu,ini bukan hanya sekedar cerita tp ini kenyataan.Jadi bagi saudara2 saya yg masih jd tkw ataupun yg lagi dalam kesulitan jangan takut menghubungi beliau Di 0853-4288-2547/ +628-5342-882-547 krna sy sudah membuktikannya,wassalam

Anonymous said...

Ada NAFKAH POLITIK dalan usaha pembinaan LEBUHRAYA RAKYAT di Darul Balak.

Oiii lebai dol.... Nak sembunyi bawah karpet jugak kerr??? Tambah banglo dua bijik lagi la

Anonymous said...

Boleh guna duit Nafkah Politik lebuh raya rakyat utk selamatkan harakah kot??? Jangan la masuk poket sendiri, wan... Kih3

Di mana ada peluang cash, di situ ada lobai merembat. Masuk syurga otomatik? Kepala buto lobai dol la wan.... Kih3

Anonymous said...

Teruk benor halakah. Buang pekerja dan dlm masa yg sama offer pekerja dgn gaji separuh @ rm1K. Gaji november tak bayor. Halakah dah tak laku ker, wan??

Tu la byk sangat siar cerita fitnah. Allah murka la tu

Anonymous said...

Wan... Soalan ko tu boleh lihat dlm youtube nik aziz, hassan ali dan ahli pas, nasaruddin. Kalau tak betul maknanya nik aziz, hasan ali dan ahli pas, nasarudin tu fitnahlah.

IrWrWs said...

Banglo takde kolam dan banglo ala disney ke?

Spekulasi ni nak tiru macam style husam ke? Sebab kalau ikut husam lepas 90 juta naik jadi 200 juta pulak.. lepas tu nak suruh ore kelate undi dia?. Keh keh.. macam tu punya mudah je?

IrWrWs said...

Sama je fenomena mana2 pun.. trend berkurang buat media cetak berbanding media elektronik.. akhbar pan tu pun tak lama lagi bungkus lah .. lepas pru14 ni hilanglah dari pandangan..

Anonymous said...

Ayat kekalahan Kelantan.

Anonymous said...

90 j tu utk mahaguru lobai dol. Campur semua anak buah punya bahagian mungkin lebih 200 j.

Nafkah politik lebuh raya rakyat serambi uganda apa cerita, wan??

Anonymous said...

Wan... Duit jual karbon dioksid dah masuk ker belom?? Kih2

IrWrWs said...

Seronok ke buat fitnah ni bro? Tapi takpe sebanyak mana ko nak fitnah pun aku tak kesah.. yg penting aku dah tahu sehebat manapun tuduhan pan pastilah tak berani nak bawak bukti ke sprm macam diva azwan ali tu.. bravo azwan ali..!!! Kalau diva masuk pan pasti lebih layak jadi naib presiden pan!!

IrWrWs said...

Ada ke kes tu? Tak nampk pun pan bawak buktii ke sprm.. oh lupa.. pan bukannya berani macam diva tu.. keh keh

IrWrWs said...

Aku dah jelaskan panjang lebar sebelum ni tapi kamu asyik ulang isu yg aku dah jawab.. so bolayan.. tak tergugat pun pas dgnnya...

Yg lucunya kini PH dah lantik penyangak jd pemimpin, maka pas tak perlu lagi nak bekerja keras kerana kesengsaraan rakyat masa dia jd pm sudah cukup utk menjawab segala tohmahan kpd pas..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.