Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

BEDAH SIASAT BELUM TAMAT DAP SUDAH NAMPAK JAWAPAN

PAS kena bersihkan partinya dengan berbagai-bagai virus, ada tiga jenis virus yang perlu PAS perhatikan, kemudian buat tindakan tegas sebelum PRU 14

PAS kini sedang dipelupuh setengan nyawa secara saikologi dan PAS measih diam atau sedang mengkaji. PAS kelihatan di aak

 

Sunday, September 28, 2014

Selepas Suhaizan .. Kit Siang pulak kata Kelantan akan terlepas dari PAS...


Pemimpin popular DAP Lim Kit Siang memberi amaran bahawa kerajaan PAS Kelantan mungkin jatuh ke tangan BN.

Katanya, perkara itu mungkin berlaku jika peralihan undi 4.5 peratus terhadap PAS dan Pakatan Rakyat, terus berlaku di kawasan-kawasan lain di negeri itu, selepas Pengkalan Kubor.

“Jika Pengkalan Kubor berlaku (di semua tempat di Kelantan), Pakatan hanya akan mendapat 20 kerusi dan BN pula 25 kerusi.

“Ini bererti kuasa untuk memerintah negara akan hilang,” katanya dalam majlis makan malam DAP di Petaling Jaya malam tadi.

Kenyataan Lim itu dibuat seminggu selepas Ketua Pemuda PAS Suhaizan Kaiat memberi amaran bahawa sokongan terhadap PAS Kelantan turun ke paras 50 peratus, menurut bedah siasat oleh jawatankuasa pusat parti itu.

Naib Presiden PAS Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menolak bahawa Kekalahan PAS di Pengkalan Kubor, dengan majoriti lebih besar, akibat tempias kemelut pentadbiran di Selangor.

Pada pilihan raya kecil itu, calon BN Mat Razi Mat Ail memperoleh 9,981 undi, menewaskan calon PAS Wan Rosdi Wan Ibrahim yang mendapat 7,326 undi dan calon bebas Izat Bukhary Ismail (38 undi).

Mat Razi mempertahankan kerusi DUN itu dengan majoriti 2,635 undi, meningkat hampir 900 undi berbanding penyandang DUN itu allahyarham Noor Zahidi Omar yang mendapat majoriti 1,736 undi pada pilihan raya umum ke-13 lapor Malaysiakini

8 orang berkata:

Anonymous said...

Pru 14 pulau pinang juga akan jatuh ke tangan . Sebab.
1. Pengundi melayu dan mamak tidak akan undi dap lagi
2. Pengundi cina juga sudah mula nampak bahawa DAP hanya parti retorik, yang hanya tundok kpd. PKR.
3. Pengundi india sudah terhimpit dengab dasr pembangunan
4. Dap ambil sikap lepas tangan bila pemaju hartanah menghalau pendudok miskin
Tak kira cina, melayu atau india.
4. Ramai cina sudah berasa bimbang dengan dasar dap yang lantang menentang melayu
5. Dap yang sama dengan PAP singapura ,boleh menywbabkan negara huruhara bila mereka kuat. Dan ini amat ditakuti oleh majoriti rakyat berbangsa cina.
6.kebanyakan cina malaysia adalah dri keturunan anti- komunis. Sebab itu datuk nenek mereka beehijrah ke malaysia apabila komunis mwmerintah cina. Dan sebab itu mereka sudah tidak yakin kpd.Dap kerana semakin jelas dasar Dap menuju ke arah itu.

hmcahyo said...

meski saya tak paham situasi yang di malaysia..

saya ucapkan

salam persahabatan

nulis surat lamaran online
Jasa penulisan CV - curriculum vitae

FIT said...

Bodoh betul Mangkuk Dap nie

XUMNO said...

Yang rakyat nampak sekarang bukan Pas jatuh di kelantan, tetapi PKR akan lumpuh di Selangor kerana sokongan Melayu akan bertumpu kepada Pas dan umno.LKS tidak faham sikap rakyat Kelantan dalam politik.Orang2 melayu Kelantan sejak dulu cukup bijak bermain politik dan susah diduga atau diramal.Pengkalan Kubor tidak boleh jadikan ukoran kerana mereka tahu kerajaan Pas sudah selesa memerintah Kelantan dan memeberikan kerusi itu kepada umno tidak mengubah kedudukan. Tambahan pula mereka mengharapkan janji2 yang umno taburkan di situ akan ditunaikan. Sambil itu pula siapa nak bagi ketuhar free?

Anonymous said...

Org kelantan bkn bijak berpolitik tp bijak ambil peluang. Cerdik sikit dr india

Anonymous said...

Aku rela pas bergabung dgn umno drp memberi kuasa pd dap.....aku setuju dap bakal bawa perpecahan dlm negara...

Basar said...

Ketuhar free pergh.... Pru moh dapat peti ais free

Anonymous said...

Klu pas ug....kome suruh ustaz2 kome tanggal jubah n serban...pki kort.blazer.....bl dok dlm umno tamrin ghafar baba kt...die kt ye...bkn aku kt ye...jgn dakwa akta hasutan plak....tamrin kt xjahat xumno name nye....org bk seme kene tendang....dlm umno xpenahkene siasat...msk pas mcm kene siasat....dpetik dr bernama....tamrin kt ye..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.