Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS KHIANAT ? CINA DAP YANG MENCIPTA PUNCA

27/09/14

Pemuda DAP Sarawak isytihar tamat kerjasama dengan PAS

KUALA LUMPUR: Kemelut dalam Pakatan Rakyat (PR) tidak nampak kesudahan apabila Pemuda DAP Sarawak mengisytiharkan berakhirnya kerjasama dengan PAS di negeri itu.

Ia disifatkan ekoran kenyataan Naib Ketua Pemuda PAS, Mohd Khairil Nizam Khiruddin bahawa PAS tidak menolak kemungkinan keluar dari PR bila tiba masanya.

Ia akibat Mohd Khairil yang tidak menolak idea PAS untuk keluar dari PR baru-baru ini ekoran pengurangan kuota kerusi Exco Kerajaan Negeri Selangor dari empat kepada tiga kerusi sahaja.

Ketua Pemuda DAP Sarawak, Wong King Wei berkata, tiada lagi ruang untuk parti itu bekerjasama dengan PAS.

Julai lalu, Ketua DAP Sarawak, Chong Chein Jen mengugut memutuskan semua ikatan dengan PAS di dalam PR jika PAS kekal dengan pendirian melaksanakan hukum Hudud yang dianggap Chong sebagai bertentangan dengan manifesto pilihanraya PR.

King Wei menerusi kenyataan yang mengulas kenyataan Mohd Khairil berkata, tindakan PAS itu menyukarkan parti itu untuk kekal di dalam PR.

"Jika PAS terus bertindak melawan arus polisi dan platform PR dan terus mempertahankan polisi satu agama dan satu etnik, maka PAS tidak sahaja tidak boleh berada di dalam PR malah akan diketepikan masyarakat," katanya ketika dipetik portal BNBBC.my.

Wakil rakyat kawasan Padungan itu berkata, isunya bukan samada PAS keluar pakatan tetapi pengkhianatan PAS terhadap rakan pakatan dalam kemelut politik Selangor.

Tindakan empat exco PAS meneruskan sokongan terhadap Tan Sri Khalid Ibrahim apabila PKR dan DAP mahu menggantikannya kata Wong adalah bukti jelas sikap perbuatan khianat.

"Sentiasa mendampingi UMNO juga," katanya adalah satu lagi pengkhianatan.

Menurut King Wei, keadaan kelam kabut dalam PR kini adalah kerana pengkhianatan berterusan dan keingkaran mematuhi agenda PR oleh satu (PAS) parti komponennya dan keadaan itu tegasnya tidak membolehkan mereka untuk kekal di dalam PR.

"DAP tidak boleh bekerjasama dengan parti yang mengkhianati rakyat, apalagi berjuang bersama sebagai pakatan," katanya. - AA

7 orang berkata:

FIT said...

Pergi mampus lah Dap

Anonymous said...

Org kapirni dlm alquran sebut doh..kot mana2pun dia tak jujur berkawan dgn kita...jenis munafik.talam 2 muka..muka2 lebih...jadi apa tgu lagi Pas..mampus piii lah dgn pakatan tu,ikut jslen islam jgn pikir sgt psal politik...kita bawa jln agama..selamat.

Anonymous said...

Abg Mat Sabu... tetap nak ke DAP....DAP dah ckp cam tupun ABg Mat boleh cilok lg...

Anonymous said...

Mana mat sabu nak cari ribu ribu wei. Lim guan eng dah kembiri mat sabu dengan jawatan di glc penang. Patutla daj bacol bila berdepan dap.
Apa pun kita tunggu ,reaksi dap pusat.

Anonymous said...

PKR pembuat onar
DAP yang kelam kabut menyokong PKR

Anonymous said...

DAP ibarat yahudi di zaman nabi....berbai'ah dgn nabi ketika ada keperluan...bila kuat sikit jd babi pula.
...dah la makan babi...jd babi pulak

Unknown said...

jordan shoes
longchamp online shop
yeezy boost
yeezy boost 350
michael kors outlet
air max thea
air jordan shoes
nike air zoom pegasus 32
adidas stan smith
longchamp handbags
achang

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.