Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Isu Hudud: Begini Caranya Selesaikan Masalah Sesama Rakan Dalam Pakatan....


Beginilah caranya untuk menyelesaikan masalah bila berlaku perbezaan pendirian dan pandangan sesama rakan di dalam Pakatan Rakyat.

Tindakan Ketua Pemuda PAS, Suhaizan Kayat mengadakan pertemuan dengan YB Gobind Singh Deo di dalam isu Hudud di Kelantan merupakan tindakan yang bijak dan profesyenal.


Kaedah ini bersesuaian dengan ajaran Islam di dalam tatacara berdakwah seperti digambarkan lemah lembutnya peribadi Rasulullah melalui firman Allah Ali-Imraan:159

“Maka dengan rahmat dari Allah kamu menjadi lembut lunak dengan mereka. Kalau kamu kasar dan berkeras hati nescaya mereka akan lari dari kamu”.

Dan tindakan Ketua Pemuda PAS tersebut bertepatan dengan resolusi Muktamar PAS bertahun-tahun iaitu "memperkukuhkan Pakatan Rakyat."

Bukan seperti kelompok mereka yang sempit pemikirannya seperti berikut:





5 orang berkata:

Anonymous said...

Dah berpuloh tahun Pas membuat pwnerangan tentang hudud kod. DAP. Dah berbuih mulut mulut TGNA berdakwah kpd. DAP . hingga beliau dijemput kembali oleh ALLAH pun masih tak faham faham?
DAP bukan tak faham hudud. Tapi tak setuju kerana ianya,hukumnya Allah.( islam) lebih kpd.kepwntingan undi.
Menerang tak salah. Boleh terus dilakukan. Tapi, menyerang wajib dilakukan apabila PAS terus diserang.
Dan gambar gambar yang disiar oleh penulis adalah pejuang Pas yang sebenar. Mempertahankan maruah PAS. Pas tak boleh jadi dayus. Kerana dayus itu dibenci oleh ALLAH.
Kpd.penulis. itu hak anda kalau nak jadi dayus. Sanggop dihina oleh cina DAP. Dan menjadi hak kami juga menyerang balas kerana kami tak mau jadi dayus.

Anonymous said...

Dap x faham perkara biasa...pemimpin pkr yg ngaku islam pun x faham.....bercakap brapi2...tiba bab hudud dok diam....lebih hina dan teruk drp kafir....spatutnya yg brasa dia islam ni la kena terima dan bantu pas terangkan apa itu hudud....mari kita fikirkan.

Anonymous said...

Betul3...kalau umno benar2 trima hudud...knp x siarkan dokumentari sminggu skali tentang hudud supaya semua rakyat faham....itu lah tandanya umno ni sekular sokong hudud sbb ada agenda lain

Anonymous said...

Perkara jelas siapa x berminat dgn hudud,xbagi sokongan pada hudud,diam dlm hudud sama dgn org2 kafir.dan bila mati sama saja mcm org kafir.xpayah tukar nama dan xpayah tukar kubur.sbb dia dh menolak hukum allah,bererti dia tolak al-quran serta menyekutu pada allah swt, jelas!

Anonymous said...

Nak tanya Melayu Islam yg menulis, kenapa tak turunkan kata2 hinaan terhadap hudud dan Pas oleh DAP dan PKR? Kamu sengaja pekakkan telinga, butakan mata. Jenis Islam apa kamu ni? Seronok sangat masuk selimut kafir, hingga sanggup mencerca hukum Allah. Quran Allah turunkan zaman Nabi saw, apakah hudud yg dinyatakan dlm al Quran sudah tidak sesuai lagi zaman ini?
Maaflah, kalau kamu terasa bahasa ini kasar dan celupar. Cakap baik2 kamu tak faham. Tanya iman kamu: 'Islam ke aku ni'.

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.