• Nafi hantar surat letak jawatan Status penafian yang dimuat naik oleh Hamidah dalam Facebook miliknya.
1 / 1
IPOH - Ketua Wanita Umno Gopeng, Datuk Hamidah Osman menafikan dakwaan pihak tertentu kononnya beliau menghantar surat peletakan jawatan dalam Umno.

Beliau yang dihubungi Sinar Harian menegaskan tindakan itu sebagai fitnah terbaharu yang dilemparkan ke atasnya disebabkan kelantangannya terhadap isu syarikat 1MDB.

Menurutnya, mesej yang tersebar mengenai peletakan jawatannya itu diketahuinya malam kelmarin melalui rakan-rakan.

“Saya tak ambil serius sangat perkara ini. Ini lumrah dalam politik bila kita kritik pemimpin atasan, pasti ada yang tak senang dan langkah akhir mereka dengan fitnah saya.

“Memang tiada langsung kenyataan seperti itu dibuat malah berdasarkan nombor telefon dan gaya penulisan juga bukan dari saya,” katanya kepada pemberita, di sini semalam.

Beliau mengulas mengenai mesej mendakwa beliau dan adiknya, Hamizura Osman meletak jawatan dalam Umno yang menjadi viral dalam sosial.

Sementara itu, Hamizura berkata, beliau dan Hamidah sudah mengetahui tentang penyebaran mesej berkenaan lebih awal.

Katanya, setakat ini mereka berdua tidak merancang untuk mengambil tindakan terhadap penyebaran mesej itu.

“Saya yakin penyebaran mesej itu ada kaitan dengan kelantangan kami menyerang 1MDB dalam Facebook.

“Biarkan sahaja mereka. Kita tak nak buang masa cari dalang siapa yang sebarkan mesej itu tambahan bulan Ramadan yang mulia ini. Harap yang terlibat bertaubat,” katanya.

Sejak semalam, mesej yang menyatakan Hamidah dan Hamizura akan menghantar surat peletakan jawatan mereka kepada Setiausaha Agung Umno tersebar di laman sosial serta mengundang pelbagai reaksi.

Malah dalam satu status dimuat naik Hamidah dalam Facebook miliknya turut menafikan perkara itu berlaku dan menyifatkan ia sebagai perbuatan fitnah.