Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JAHIL DAN MULUT GATAL, AKHIRNYA TANGGUNG DOSA

Hudud : Wartawan Hiburan vs Artis Malaysia [Gambar]

MasyaAllah, apa nak jadi da dengan masyarakat Islam Malaysia sekarang ini. Isu yang gempar diperkatakan kini adalah isu berkenaan komen pendapat artis terhadap hukum hudud. Alhamdulillah, ada yang ok laa. Namun, ada yang menolak terus hukum Allah ini dengan pelbagai alasan. Ada yang berlapik-lapik. Namun, mereka bukanlah yang bersalah 100% dalam soal ini, wartawan yang menyoal mereka serta editor yang meluluskannya juga bersalah.


Apa kejadahnya pergi soal berkenaan dengan hukum-hakam dalam Islam kepada golongan artis ? Nak tanya pun, biarlah kena pada tempat dan orangnya. Ramai lagi ulama'-ulama' di luar sana yang boleh membahaskannya. Isu ini patut diambil pengajaran dan tauladan agar ianya tidak berulang di masa hadapan. Tindakan yang tegas patut diambil kepada pihak yang terlibat dalam temubual tersebut juga tidak lupa kepada artis-artis yang menghina hukum Allah ini.


Jika mengikut kepada rencana yang ditulis, tertera nama Marina Sahabudin. Mungkin dialah yang menebual dan menyiapkan temubual di atas. Saya telah menyelongkar internet dan menemui insan yang bergelar wartawan ini. Diharapkan insan ini dapat menjalankan tugas dengan lebih profesional lebih-lebih lagi bergelar seorang muslimah dengan menjaga etika dan sensitiviti agama. Lain kali, beliau perlu menjalan tugas dengan lebih berhati-hati.


Mohon beliau menerima teguran membina ini dengan seikhlas hati dan berlapang dada. Ini gambar dan facebook beliau :



Link facebook beliau:



Pada pendapat anda, pandangan siapakah yang diikuti oleh kebanyakan orang yang menolak hukum hudud ? Sendiri mau fikir...


Ini pula komen daripada seorang artis muslimah. Kan bagus kalau macam ini. Takder la memandai-mandai. Thumbs up Wardina Safiyyah.



Akhir kata, nak seribu daya, tak nak seribu dalih kan ??? ~;-)

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.