Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

WOW ! DAH MAIN DARAH PULAK, NAK BUNUH SIAPA ?

PERKASA Nak Anjurkan Himpunan Lawan BERSIH 3.0


Perkasa anjur himpunan ‘Raja Berdaulat, Kasih Dijunjung’

KUALA LUMPUR: Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) akan menganjurkan perhimpunan yang dikenali ‘Raja Berdaulat, Kasih Dijunjung’ pada 29 April ini sebagai tanda taat setia kepada Raja-raja Melayu.

Sambil mengalu-alukan penyertaan rakyat daripada pelbagai kaum, Presidennya Datuk Ibrahim Ali berkata pihaknya telah memohon kelulusan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur untuk menggunakan sama ada Dataran Merdeka atau Padang Merbuk sebagai tempat perhimpunan.

Ketika ditemui FMT beliau berkata, tema ‘Ke Titisan Darah Terakhir Demi Raja dan Negara’ menjadi pemangkin semangat kepada perhimpunan pada kali ini bagi menarik seramai mungkin ahli dan orang ramai.

Menurut Timbalan Presiden, Datuk Abd Rahman, perhimpunan ini juga bagi meraikan Pertabalan Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung ke-14, Sultan Abdul Halim Mu’adzam Shah di Istana Negara Jalan Duta pada 11 April lepas.

Beliau mengecam tindakan Pakatan Rakat yang didakwa mengejek dan mempersendakan Raja-Raja Melayu ketika majlis pertabalan tempoh hari.

Abdul Rahman berkata, mereka tidak berpeluang untuk bersama-sama dalam Balairong Seri Istana Negara bagi mengikuti adat istiadat majlis pertabalan Tuanku.

“Bukan seperti wakil rakyat Pakatan yang diberi keistimewaan hadir dalam Balairong Sri Istana Negara pada majlis tersebut.

Bukannya mahu menjaga tata tertib bahkan mengejek dan mempersenda Raja-Raja Melayu termasuk Perdana Menteri,” katanya dalam sidang media di luar Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi petang tadi.

“Perkasa akan tentang habis-habisan pihak yang cuba menghapuskan sistem pemerintahan raja berperlembagaan dan menukar negara ini menjadi sebuah negara republik.

“Perkasa akan terus pertahan dan memperkasakan Raja-Raja Melayu. Itu adalah satu perjuangan Perkasa yang tercatat dalam Perlembagaan Perkasa,” tegas beliau. -FMT

Ulasan GB

Yang nyata himpunan PERKASA itu ialah untuk menyaingi perhimpunan BERSIH 3.0 yang diadakan sehari lebih awal. Baguslah...

Nanti seluruh dunia dapat saksikan perbezaan perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April dengan perhimpunan anjuran PERKASA berkenaan.

Jangan macam semasa BERSIH 2.0... batang hidung pun tak nampak.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.