Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

ATAS KERTAS LAIN ATAS TANAH LAIN, TANGGUNG LA !

Friday, August 1, 2014

17 dari 22 Cabang PKR Selangor sokong Khalid kekal sebagai MB Selangor?


Dalam PKR Selangor terdapat 22 Cabang keseluruhannya.. oleh itu apabila hanya 5 Cabang yang mahukan Tan Sri Khalid dikenakan tindakan disiplin ini bermakna lagi 17 Cabang yang ada menyokong Khalid Ibrahim..

Kalau setakat 5 Cabang tu saja.. nak jadi apa?.. Anwar pasti akan bertanya nanti dari kesemua 5 Cabang itu berapa yang benar-benar aktif?

Kalau mesyuaratpun tak tentu hala.. ahli pun langsung tak bertambah, tak payah buang masalah!

Nak buat kerja tu biarlah semuanya sepakat.. ini tidak nak mendesak tapi mendesak sebagai suara minoriti, nak jadi apa?

Punca sebenar apa agaknya yang menjadikan isu MB Selangor ini bertukar dari isu tempatan menjadi isu nasional?

Rasanya isu ini tak akan meleret-leret jika tindakan yang sewajarnya diambil dan dilaksanakan oleh Presiden PKR dan Ketua Umum dua tahun selepas PRU12 ketika pentadbiran Tan Sri Khalid mula dipertikaikan ramai pemimpin PKR Selangor..

Ianya juga mungkin tidak akan menjadi isu sebegini haru biru jika Tan Sri Khalid tidak dilantik semula sebagai MB Selangor sebagaimana yang telah dijanjikan bila ianya diusulkan oleh kebanyakkan pemimpin PKR Selangor kepada Presiden dan Ketua Umum..

Entah siapalah yang nasihatkan Ketua Umum dan Presiden PKR itu untuk kekalkan Tan Sri Khalid sebagai MB Selangor untuk penggal yang kedua..

Sekarang.. dari dua pilihan PKR hanya ada satu lagi pilihan.. pilihan apa?.. bila ada masa aku tulis..

Laporan berkaitan..
Cabang PKR Selangor menggesa parti itu supaya mengenakan tindakan disiplin terhadap Menteri Besar Selangor Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim ekoran tindakannya sejak akhir ini yang membelakangkan pendirian dan ketetapan Majlis Pimpinan Pusat PKR serta pemimpin tertinggi Pakatan Rakyat (PR).
Ketua Cabang PKR Tanjong Karang Mohd Yahya Mat Sahri berkata, mereka menggesa parti terutama pimpinan tertinggi mendengar suara akar umbi yang sudah muak dengan permainan politik ala-Umno Khalid.

"Malah pelawaan Khalid agar Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PR membuat undi tidak percaya terhadap beliau cukup memalukan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Turut menyokong kenyataan Yahya adalah Ketua Cabang PKR Sabak Bernam Abu Talip Bujang, Mohamad Fauzi Ahmad (Sungai Besar), Burhan Aman Shah (Sepang), dan Azizi Ayob (Kapar).

Mereka turut menyeru agar semua ahli PKR termasuk Adun dan Exco dalam pentadbiran Selangor pada waktu ini mengenepikan perbezaan pendapat serta bersatu hati dalam menyokong ketetapan Majlis Pimpinan Pusat pada 21hb Julai lalu, iaitu menamakan Presiden PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon menteri besar Selangor.

"Kami, ketua-ketua Cabang PKR Selangor serta anggota ingin mengumumkan kesetiaan tidak berbelah bahagi terhadap Dr Wan Azizah.

"Sebagai presiden parti yang juga Adun Kajang, beliau adalah calon paling kanan dan layak di kalangan Adun PKR lain di negeri Selangor untuk menjadi menteri besar," katanya.

Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengumumkan parti itu sudah memuktamadkan Dr Wan Azizah selepas namanya menjadi calon tunggal pengganti Khalid.

Anwar berkata, keputusan dibuat sebulat suara dan memuji isterinya itu boleh memberi kestabilan dalam PKR dan PR.

Beliau juga yakin Dr Wan Azizah mampu menyelesaikan isu-isu tertangguh termasuk masalah agihan air, projek Lebuhraya Kinrara-Damansara (Kidex) dan isu kritikal lain di Selangor.

Khalid bagaimanapun enggan berundur hingga akhir penggal dan mahu PKR menyelesaikan isu peralihan kuasa mengikut saluran betul.

Malah secara terbuka mengalu-alukan Adun mengemukakan undi tidak percaya terhadap beliau dalam sidang DUN akan datang.

Anwar kemudiannya mendedahkan Khalid sudah lama tahu dirinya terlibat dalam sebahagian agenda “Langkah Kajang” yang mendesaknya supaya berundur sejak Mac lalu lapor The Malaysian Insider

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.