Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PILIHANRAYA DI SELANGOR, ALANG-ALANG MANDI BIAR BASAH

Tuesday, August 5, 2014

Khalid Ibrahim akan bubar DUN dalam masa terdekat...


Kalau aku tak dapat! Biaq hangpa pun tak dapat!!.. itulah ungkapan keramat yang telah kedengaran disebuah negeri di utara semenanjug ketika PRU13 yang lalu..

Hasilnya sebuah negeri yang majoritinya adalah pengundi berbangsa Melayu menyaksikan pentadbiran Kerajaan Negerinya bertukar tangan..

Hari ini Menteri Besar Selangor yang sedia ada iaitu Tan Sri Khalid Ibrahim telah diberikan surat tunjuk sebab oleh PKR berikutan dari keenggananya menurut kemahuan parti supaya lepaskan jawatan Menteri Besar Selangor.

Beliau diberikan tempoh tiga hari untuk menjelaskan kepada parti sebab-sebab yang boleh diterima oleh parti mengapa beliau perlu dikekalkan sebagai Menteri Besar Selangor (sebab apapun dia bagi.. aku jamin akan ditolak..)

Jika gagal memberikan sebab-sebab yang boleh diterima beliau berhadapan dengan tindakan dipecat keahliannya dari PKR.

Implikasinya ialah beliau akan kehilangan kelayakkan sebagai Menteri Besar, kerana beliau berada di kerusi Menteri Besar itu atas kapasiti ADUN dari PKR.

Meskipun beliau mengumumkan akan keluar parti menjadi ADUN Bebas mesra BN beliau tetap kehilangan jawatan Menteri Besar itu.

Kerana di Selangor UMNO/BN adalah kelompok minoriti yang tidak membolehkan beliau kekal sebagai Menteri Besar.

Nampaknya... jika apa yang dilaporkan oleh Malaysia Gazette ini adalah benar (nampak macam benar saja ni...), jelas beliau telah mengambil langkah yang telah digunakan di sebuah negeri di utara Semenajung semasa PRU13 yang lalu...

KALAU AKU TAK DAPAT!!! BIAQ HANGPA PUN TAK DAPAT!!!!! Biaq puas hati perut semua..

Beliau dilaporkan akan membubarkan DUN dalam masa terdekat...

Ini laporannya...
Anwar tak perlu sibuk, Khalid akan bubar DUN 
"Anwar tidak perlu sibuk untuk bubar Dewan Undangan Negeri (DUN) sebab Khalid sendiri telah bermesyuarat akan membubarkannya pada masa terdekat."

Itulah maklumat terkini yang sampai di meja politik MalaysiaGazette sebentar tadi.

Kata sumber yang turut berada dalam mesyuarat tersebut yang diadakan Ahad lepas, Khalid dilihat sudah bosan dengan desakan Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

"Mesyuarat tertutup yang berlangsung di sebuah tempat itu turut menyenaraikan nama-nama calon PKR untuk bertanding pada pilihan raya negeri nanti.

"Khalid sendiri akan bertanding tetapi sebagai calon bebas.

"Jika ini berlaku, puaslah hati Anwar untuk melihat Khalid jatuh tanpa memikirkan buruknya sikap beliau di mata rakyat," katanya.

Jelasnya, pilihan raya negeri jika berlaku adalah sesuatu yang amat jijik dalam sejarah politik negara kerana ia berpunca daripada masalah dalaman parti sendiri.

"Biarlah rakyat menilai dan terserahlah kepada rakyat juga untuk nembuat keputusan memilih siapa," ujarnya lapor Malaysia Gazette


Persoalannya sekarang ialah dengan iklim politik yang tegang dan panas di Selangor.. Anwar Ibrahim ni tak takut kena sabotaj ke?

1 orang berkata:

Anonymous said...

Setuju dibubarkan

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.