Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

TERUK BETUL LA PKR NIH ! BUAT MALU JE !

Khamis, 7 Ogos 2014

'Kenyataan pro-Azmin bukan palsu'

Dua pemimpin kanan PKR Selangor hari ini mendakwa bahawa kenyataan yang dilihat sebagai "pro-Azmin" yang diedarkan ketika sidang media parti itu semalam bukan kenyataan palsu.

Sebaliknya, Ketua Penerangan PKR Selangor Shuhaimi Shafiei (kanan) dan Setiausaha PKR Negeri, Amirudin Saari mendakwa kenyataan itu telah dipersetujui oleh PKR Negeri dalam mesyuarat sebelum ini.

Mereka juga mendakwa, kenyataan tersebut yang sepatutnya dibacakan oleh Timbalan Pengerusi PKR Selangor, Zuraida Kamaruddin dalam sidang akhbar semalam.

Kenyataan media itu menyatakan "Majlis Pimpinan Keadilan Negeri Selangor", mencadangkan dua nama iaitu Azmin dan Wan Azizah sebagai menteri besar menggantikan Khalid.

"Selain berpengalaman luas dalam pentadbiran Kerajaan di peringkat Persekutuan selama 15 tahun bersama Datuk Seri Anwar Ibrahim di Kementerian Pendidikan, Kementerian Kewangan dan Jabatan Perdana Menteri, beliau juga merupakan ADUN yang paling berpengalaman dalam PKR," kata kenyataan itu.

Sebaliknya, Zuraida membaca kenyataan lain yanng menyebut 12 daripada 14 ADUN PKR, 18 ketua cabang dan enam ahli parlimen PKR Selangor menyokong pencalonan Datuk Seri Dr Wan Azizah.

Manakala kenyataan "pro-Azmin" itu diedarkan kepada pihak media sejurus selepas Zuraida selesai membaca kenyataannya.

Keadaan menjadi kelam-kabut apabila pihak media meminta penjelasan daripada Zuraida, yang mengatakan beliau tidak tahu menahu mengenai kenyataan kedua itu.

"Itu bukan kenyataan kita. Kenyataan rasmi kita seperti yang saya katakan di sidang media tadi," kata Zuraida (kiri) ketika dikerumuni wartawan semalam yang mahukan penjelasan mengenainya.

Sejak selepas pilihan raya umum pada Mei lalu, Azmin mendesak Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim digantikan dengan beliau untuk jawatan menteri besar Selangor, kira-kira enam bulan sebelum "Langkah Kajang" diumumkan.

Malaysiakini difahamkan mereka yang setia kepada Azmin dikatakan kini berdepan dengan tekanan supaya menyokong Wan Azizah.

Mereka termasuk Zuraida Kamaruddin yang juga timbalan pengerusi PKR negeri dan bekas exco Selangor Dr Xavier Jeyakumar yang merupakan tulang belakang Azmin di Selangor.
 

2 orang berkata:

Anonymous said...

dh bg tau semua kn babi

Anonymous said...

Patutnya fikirkan cara nak atasi masalah air. Rakyat makin bosan.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.