Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Khamis, 18 September 2014

Muktamar: Jangan ada sabotaj dalam PAS - Perwakilan Kuala Krai

Zulkifli mencadangkan supaya diwujudkan satu jawatankuasa untuk menyiasat sekiranya ada ahli atau kepimpinan PAS yang sabotaj dan dihukum.


BATU PAHAT: Perwakilan PAS dari Kuala Krai, Kelantan, Zulkifli Yaakob meminta supaya pimpinan dan pemuda bersatu dan jangan bertelagah.

Menurut Zulkifli, dalam ucapan peringatan muktamar, beliau merujuk kepada kejadian dimana ada pemimpin dan pemuda PAS yang keluar ketika Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu atau dikenali dengan panggilan Mat Sabu sedang berucap di persidangan muktamar pemuda PAS di Kota Tinggi.

“Saya melihat perpecahan telah berlaku di dalam PAS dan kita seharusnya perlu bangun untuk menghadapi Umno dan bukannya hentam antara satu sama lain. Kita harus mengelakkan daripada berlakunya sabotaj di dalam PAS,” jelasnya.

Beliau mencadangkan supaya diwujudkan satu jawatankuasa untuk menyiasat sekiranya ada ahli atau kepimpinan PAS yang sabotaj dan dihukum.

“Saya agak musykil sekiranya mereka keluar ketika Mat Sabu memberi ucapan kerana ingin mengambil wuduk untuk solat.

“Itu jawapan politik, alimnya nak ambil wuduk,” jelasnya.

Katanya, perpecahan ini harus dielakkan dan semua harus bersatu padu.

“Perbezaan pandangan antara ahli dengan pemimpin atasan PAS memang ada berlaku tetapi jangan sampai ingin menjatuhkan pimpinan atasan itu pula.

“Sekiranya didapati bersalah, jawatankuasa yang dicadangkan itu dapat menyiasat dan ambil tindakan yang sewajarnya,” ujarnya.

1 orang berkata:

Anonymous said...

Tak payah lah perli orang kata alim.sikit sikit nak ambil tindakan .

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.