Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

bercakap tentang islam di negara sekular, mampooooos habis la ko rang

Jawapan Dr.Mujahid Terhadap Pihak Yang Menyelar Pertemuannya Dengan SIS


Mujahid: Kenyataan MP PAS dimanipulasikan

Pengerusi Lujnah Perpaduan Nasional PAS, Datuk Dr Mujahid Yusof Rawa menjelaskan kenyataan beberapa Ahli Parlimen PAS tentang Fatwa Pluralisme dan Liberalisme serta pertemuan beliau dengan Sisters In Islam (SIS) telah dimanipulasi oleh segelintir ahli PAS sendiri.

Menurut Mujahid juga, kenyataannya telah dimanipulasikan secara malafide oleh pihak-pihak tertentu.

“Saya ingin menjelaskan, kami tidak pernah mempertikaikan fatwa tentang sesatnya pandangan yang mengatakan semua agama adalah sama dan mengimani kepada kebenaran secara relatif.

“Kami juga berpendapat bahawa ilmu syariat perlu dipandu dengan disiplin ilmu Islam bagi memahami tuntutan nas,” katanya dalam satu kenyataan.

Tambah beliau, pertikaian PAS terhadap proses pengfatwaan dibuat bukanlah perkara baru, malah Fatwa Memali dan Fatwa Amanat Haji Hadi yang difatwakan sebagai sesat senantiasa dipersoalkan tentang ketulusan dan menuntut ruang mendapat pembelaan.

“Mengapakah hari ini premis yang sama kami pertikaikan ke atas SIS dipolemikkan oleh pihak-pihak tertentu termasuk segelintir ahli PAS sendiri?

“Persoalan kami adalah proses fatwa pengharaman yang perlu mendapat proses keadilan, ruang mempertahankan pertuduhan dan menilai faktor masa antara fatwa dan pengharaman,” jelasnya.

Tegasnya beliau menuntut supaya kita bersikap konsisten dalam menyatakan kebenaran tanpa mengira bulu dan hanya kerana itu kita akan dihormati kawan dan lawan.

“Sebagaimana PAS pernah bertegas menegakkan ruang mempertahankan diri dengan membawa segala tuduhan ajaran sesat ke Mahkamah Syariah untuk mendapat hak pembelaan, mengapa kita tidak pula konsisten menyatakannya kepada SIS bahawa jika mereka sesat maka dakwalah di Mahkamah Syariah supaya kebenaran dan keadilan ditegakkan,” ujarnya.

3 orang berkata:

Anonymous said...

Hg sibuk nak pertahan SIS tu buat apa. Buat rosak nama PAS ja....

Anonymous said...

Orang mcm mujahid ni lh perosak pas

Anonymous said...

Iman x dapat diwarisi dari seorang ayah yg bertaqwa...itu saja yg boleh diungkapkan..

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.