Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

DEDALU MAMPU MEMATIKAN POKOK BESAR SECARA BERANSUR-ANSUR


decision was endorsed by party president ds abdul hadi awang

Kita cuba menyelami percaturan orang berpolitik. Apabila ada golongan yang mahu politik negara berada di dalam keadaan aman, maka mereka cuba mengesyurkan konsep politik yang di rasakan boleh membawa kebaikan, namun mereka tidak dapat lari daripada sanggahan-sanggahan, kumpulan yang merasakan mereka cukup kuat tentunya tidak bersetuju dengan cadangan yang di katakan membawa kepada kebaikan itu, sekalipun mereka yang merasakan kuat itu sebenarnya bagaikan dedalu yang bergantung kepada kekuatan orang lain - Pak Karamu

 

Sunday, 3 May 2015

Hadi Awang Gesa Hidupkan Semula Kerajaan Perpaduan (UG)

 

Hadi buat u-turn; UG tali hayat Najib?

Media Singapura di dalam satu wawancara dengan presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang melapurkan gesaan memeranjatkan beliau: untuk dihidupkan kembali gagasan Kerajaan Perpaduan (Unity Government - UG).

Lapuran yang bertarikh 1 Mei itu antara lain melapurkan Presiden PAS itu berkata masalah yang melanda sekarang ini adalah kerana kelemahan Umno. Ianya bukan sebab Tun Dr Mahathir Mohamad, Datuk Seri Najib Razak mahupun Tun Abdullah Ahmad Badawi menurut lapuran Today Online.

Gagasan UG yang mula diperkatakan Hadi pada 2008 mendapat reaksi negatif ketika itu sehingga mengundang kemarahan Mursyidul Am PAS, almarhum Tok Guru Nik Abdul Aziz. Ianya menjadi polemik hingga menimbulkan masalah dalaman yang hingga kini masih memberi kesan kepada PAS.

Namun setelah kematian Nik Aziz, usaha mendekati Umno semakin jelas dengan isu pindaan Rang Undang-Undang Syariah menjadi “jambatan”.



1 orang berkata:

Anonymous said...

Untuk satu padu org melayu dibawah undang2 hudud...Nanti org melayu boleh jaga agama...maruah...Harta...org2 kafir sedang cari jalan utk rosakkan islam....

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.