Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KALO PEH LA BUAT CAM NIH, HABIH LUMAT KENA TENYEH !


Sunday, May 3, 2015


Ahli PKR Selangor mahu ‘sauk’ Wan Azizah di Permatang Pauh OLEH KC NAZARI

 Ketua SAUK  Mazli Saring berkata, kehadiran mereka adalah untuk menyedarkan pengundi Permatang Pauh tentang tindakan calon PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah pada tahun 2008 yang meletak jawatan sebagai ahli Parlimen atas alasan mahu menjaga anak dan cucu. – Gambar The Malaysian Insider oleh Afif Abd Halim, 3 Mei, 2015.

Ketua SAUK Mazli Saring berkata, kehadiran mereka adalah untuk menyedarkan pengundi Permatang Pauh tentang tindakan calon PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah pada tahun 2008 yang meletak jawatan sebagai ahli Parlimen atas alasan mahu menjaga anak dan cucu.

Ketua SAUK Mazli Saring berkata, kehadiran mereka adalah untuk menyedarkan pengundi Permatang Pauh tentang tindakan calon PKR Datuk Seri Dr Wan Azizah pada tahun 2008 yang meletak jawatan sebagai ahli Parlimen atas alasan mahu menjaga anak dan cucu.

Sekumpulan kira-kira 20 individu yang mendakwa diri mereka ahli PKR Selangor mengadakan sidang media di Pulau Pinang hari ini bagi membantah pencalonan Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Permatang Pauh.

Menamakan diri mereka sebagai Suara Akar Umbi Keadilan (SAUK), kumpulan yang diketuai Mazli Saring mengatakan kehadiran mereka adalah untuk menyedarkan pengundi Permatang Pauh tentang tindakan Dr Wan Azizah pada tahun 2008 yang meletak jawatan sebagai ahli Parlimen atas alasan mahu menjaga anak dan cucu.

Namun katanya Dr Wan Azizah bertanding dalam PRK Kajang pada tahun 2014 tetapi gagal memberikan khidmat terbaik dan kini sibuk pula bertanding di Permatang Pauh.

"Kami masih sayangkan parti. Kenapa begini jadinya?

"Presiden sepatutnya kempen dalam PKR untuk wujudkan perpaduan dalam parti.

"Bukan maksud kami untuk suruh tolak Wan Azizah tetapi kenapa selepas kes Anwar, Wan Azizah datang semula untuk bertanding," katanya yang mengaku terlibat dalam kempen PRK 2008 yang menyaksikan Datuk Seri Anwar Ibrahim kembali menjadi ahli Parlimen Permatang Pauh.

Mazli sebelum ini mengetuai NGO pro- Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim dikenali sebagai Pakatan anak-anak Selangor menyokong menteri besar Selangor (Pasmeb) sewaktu kemelut berlangsung.

Mazli bagaimanapun menafikan kempen mereka kali ini mempunyai kaitan dengan Pasmeb.

Beliau bersama dua orang lagi 'anggota jawatankuasa' SAUK mengenakan kaca mata hitam sewaktu sidang media berlangsung.

Di belakang mereka pula terdapat beberapa individu memegang poster dengan lambang PKR dan wajah personaliti PKR.

Di antara mesej yang tertulis pada poster itu adalah "Anwar ke Mahkamah Syariah Bukti PKR Sokong Hudud", "Tun M dan Azmin Perlu Digabungkan", dan "TQ Rafizi dan Nurul Izzah kerana sokong hudud". – 3 Mei, 2015.


- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa.

4 orang berkata:

Koperasi Prihatin Kedah Berhad said...

Semakin hari kita menyaksikan sandiwara dan drama yang dicipta oleh Umno. Mereka semakin jelas tertekan, mungkin kerisauan kerana kempen mereka dipandang sepi dan tidak berseri. GST mengila di Permatang Pauh maka drama-drama diwujudkan bagi menutupinya.

Anonymous said...

Jgn ikut sendiwara yg dicipta umno...tapi ikutlah syariat yg ditentukan tuhan...hudud tu syariat allah...Siapa nak berlakon disebalik hudud tu dia punya pasal...sbb semua dirakamkan kembali dihadapan allah kelak.

Anonymous said...

anon 6:37

RUU Enakmen Syariah 355 tu Hudud ke? Orang Hudud, kamu pun Hudud. Bila nak mampus geng bangang macam kamu dan keturunan kamu ni? Baca sokmo blog tapi mata macam ikan kering.....Sentiasa terbuka tapi hanya nampak celah kangkang bini sahaja. Islam biar cerdik.

Anonymous said...

Anon 8.18 kau ni siapa syaitan @ iblis...merapu tak tahu tajuk....kalau jahil pergi ngaji jgn jadi syaitan...hudud undang2 allah bukan bapak kau punya.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.