Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

HARAPAN BAHARU GUNTING DALAM LIPATAN


Saya tidak ikut mereka tinggalkan Pas
Normala Sudirman
NORMALA SUDIRMAN
 
AHLI Pas diseru agar terus istiqamah dengan kelangsungan perjuangan walaupun cabaran yang mendatang dalam menongkah arus perjuangan semakin hebat.
 
Di saat 'sinar kemenangan' di hadapan mata , janganlah ada yang tidak sabar dan bersifat gopoh hingga 'menebuk' bahtera kerana tidak yakin dengan wadah parti Pas yang telah diperjuangkan selama 60 tahun lamanya.
 
Saya ingin melahirkan rasa sedih dan dukacita atas tindakan segelintir pimpinan tertinggi parti sesi 2013-2015 yang kini menggerakkan usaha ke arah penubuhan Harapan Baru meskipun, masih bergelar ahli Pas dan AJK Pas di peringkat cawangan, kawasan, negeri atau pusat.
 
Ada sebahagian daripada mereka merupakan 'idola' saya dalam perjuangan tetapi keputusan mereka berpindah ke wadah parti baharu dan meninggalkan Pas tidak akan saya turuti. 
 
Walaupun begitu, keputusan mereka saya hormati kerana itu hak masing -masing walaupun jauh di sudut hati, saya cukup kecewa.
 
Berundurlah secara terhormat dan meletakkan jawatan secara berprosedur tanpa menunggu penajaan  parti baharu diluluskan oleh ROS.
 
Bagi ahli Pas di Negeri Johor khususnya, saya ingin beri ingatan agar jangan menjadi 'gunting dalam lipatan' dengan menarik ahli keluar parti dengan menggunakan jawatan yang diamanahkan dalam muktamar, dalam pada masa yang sama masih kekal sebagai ahli Pas. 
 
Itu sikap hipokrit dan sikap tidak berintegriti dalam parti.
 
Adalah lebih baik, berundur secara baik secepat mungkin supaya segala gerakerja Pas tidak direncatkan dengan sikap segelintir dari mereka yang tidak bertanggungjawab.
 
Saya juga ingin melahirkan rasa kesal dengan sikap segelintir pemimpin tertinggi negeri dalam parti yang menggunakan aplikasi WhatsApp AJK Parti Pas, dengan menyebarkan maklumat tentang kewujudan parti baru untuk mempengaruhi pemikiran dan pendirian YDP dan Ketua Muslimat Kawasan, agar berpindah ke wadah parti baru.
 
Ada juga mengeluarkan kenyataan yang mengelirukan sehingga menjejaskan matlamat whatsApp rasmi parti itu diwujudkan.
 
Kemungkinan juga suatu 'Muktamar Khas' bakal berlaku sekiranya sebahagian besar AJK  Dewan Muslimat Negeri Johor dan Dewan Pemuda Pas Johor meletak jawatan beramai-ramai untuk berpindah ke parti baharu.
 
Seboleh-bolehnya kita tidak mahu situasi ini berlaku . Apa pun, kita akan bersedia atas segala kemungkinan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.