Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MASUK PAS KERANA DASAR, KELUAR PAS KERANA PROGRASIF

TANGGUNGKANLAH WAHAI MANUSIA, ISLAM SEBAGAI DEEN DARIPADA ALLAH SUDAH LENGKAP, KERANA ITU KITA UCAPKAN DENGAN LINANGAN AIR MATA SEMASA TAKBIR HARIRAYA "WALA NA'ABUDU ILLA IYYAHU MUKHLISHINA LAHUDEEN, INILAH JANJI KITA SEMASA BERTAKBIR HARIRAYA, BERERTI JIKA KITA IKHLAS MENGABDIKAN DIRI KEPADA TUHAN SEMASA KITA BERADA DI DALAM AGAMA ISLAM MAKA KITA YAKIN AGAMA ITU BETUL DAN BENAR, TIDAK RAGU SEDIKITPUN  
                                                                                                                                                                     SAMBUNGAN DARIPADA AYAT ITU KITA SEBUT PULA "WALAU KARIHAL KAFIRUUUN " WALAUPUN ORANG KAFIR MARAH" BERERTI JIKA KAMU IKHLAS  MENGABDIKAN DIRI KEPADA ALLAH ORANG KAFIR MARAH, KERANA ITU ORANG KAFIR MINTA KAMU TUBUHKAN PARTI BARU YANG PERKATAAN ISLAM DIDALAMNYA IAITU ISLAM PROGRASIF, ISLAM JENIS INI IALAH MENYANDARKAN ISLAM PADA PROGRASIF, HAAA BARULAH ORANG KAFIR TAK MARAH DAN BOLEH DITERIMA SEBAGAI KAWAN DALAM SATU GABUNGAN 
                                                                                                     
DAH LAMA DALAM PAS PUN TAK BOLEH NAK FAHAM MUSLIHAT MUSUH, YANG TAK DALAM PAS YANG BERAGAMA ISLAM LAGILAH BANGANG TIDAK SEBARANG TANGGUNG ! - Pak Karamu 
                           
Jangan anggap DAP seperti wali, kata Hadi





Abdul Hadi Awang
Abdul Hadi Awang


KUALA LUMPUR - Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang hari ini mengingatkan ahli parti itu tidak menjadikan DAP sebagai "wali" atau ketua. 

 

Beliau berkata hanya anggota parti yang sedar mengenai perjuangan Islam bersama fadilatnya dapat membezakan antara kawan dan wali. 

 

"(Mereka) boleh berkawan dengan kalangan DAP dan sepertinya, tetapi tidak boleh berwalikan DAP kerana tidak beriman dan budiman," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini. 

 

"Mereka yang tidak ada kefahaman dan kemanisan (perjuangan Islam) tersebut, sanggup hidup dan mati bersama kalangan DAP dan yang sewaktu dengannya, kerana tidak membezakan di antara kawan dan wali," katanya dalam kenyataan media bertajuk "Kepada sesiapa yang berkenaan Pas sahaja." 

 

Kenyataan Abdul Hadi itu sebagai reaksi kepada tindakan sekumpulan pemimpin Pas yang diketuai oleh bekas Timbalan Presiden Pas Mohamad Sabu yang telah menubuhkan parti serpihan, Gerakan Harapan Baharu yang diuar-uarkan akan menggantikan Pas dalam gabungan parti pembangkang.

 

Harapan Baru dijadual ditubuhkan pada 14 September depan.  

 

Beliau juga turut memuji ahli Pas yang tidak 'merajuk' dan terus beristiqamah atau taat menjalankan sesuatu urusan walaupun tidak terpilih dalam Muktamar Pas atau tidak tercalon dalam pilihan raya dan 'tidak mendapat projek dan balak'. 

 

"Mereka yang merasakan dirinya sangat bijak tanpa hubungan erat dengan ALLAH pasti tidak selamat dengan rasa bijaknya sahaja, tetapi tidak mampu mengubah dasar, mengalih matlamat kerana ingin mencapai cita-citanya yang segera menggunakan Pas. 

 

"Sesiapa yang terkeliru tidak mengikuti Pas daripada awal dan pula hanya memintas di tengah jalan, hanya meramal untuk menang dunia sahaja," katanya.

 

Abdul Hadi berkata sesiapa yang tidak istiqamah di atas aqidah, dasar dan matlamat pasti akan berundur, melompat, terlompat atau dilempar keluar dari jemaah. 

 

"Sesiapa yang hanya ingin berlakon, ALLAH Maha Mengetahui dia hanya pelakon dan dikeluarkan tanpa diduga dan disangka, bersama pelakon tambahannya," katanya. - Bernama

1 orang berkata:

Anonymous said...

Ahmad turut ditanya mengenai laporan bekas Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim akan mengumumkan pakatan baru pembangkang, tetapi tidak melibatkan Pas.

Ahmad berkata, Pas tetap tidak akan berganjak (daripada pendiriannya) kerana parti Islam itu adalah parti yang diterima rakyat dan (programnya) telah terlaksana dengan jayanya.
"Saya tidak dapat lagi maklumat itu. Tetapi itu terpulanglah. Dalam sebuah negara yang MENGAMALKAN SISTEM DEMOKRASI (mereka boleh lakukannya), dan jika ia diterima oleh pihak pendaftar,” katanya. -ahmad yakobyakob

haaa korang tengok ayat hurup besar tu..
hahaha...ko cerita pasal cita2@agama tuhan yg esa bukan main lebat..
tapi yg sebenarnya cita2@agama tuhan yg esa itu ko telah daftarkan@bawa berhukum dgn hukum manusia@sistem/hukum demokrasi..bila ko telah daftarkan,maknanya secara rasmi ko telah berhukum dgnnye..mulut ko je cakap x(sebab ko sendiri pun mengikut2@perasan maksum)..faktanya begitu la..ko sembang mcm mana pun yg fakta tetap fakta..
hehe
nmpak x?
x payah la nak berbohong mengenai islam terhadap sedara mara sendiri demi politik demokrasi ko...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.