Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

MAT SABU ADIK BERADIK NGAN LIM GUAN ENG ?

Mat Sabu yang tidak relevan bukannya Pas

Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh.
Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh
 
SHAH ALAM - Majlis Syura Ulama Pas membidas bekas Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu atau lebih dikenali sebagai Mat Sabu berhubung kenyataannya semalam yang menyebut Pas sudah tidak relevan lagi dalam landskap politik masa ini.
 
Setiausahanya, Datuk Muhammad Nik Zawawi Salleh berkata, kenyataan Mat Sabu itu yang tidak relevan bukan parti itu.
 
“Dia nak tubuh parti baharu, tubuhlah. Ucapan dia (Mat Sabu) yang sudah tidak relevan. Apabila dia tubuh parti lain, dia nak campur dengan Pas, itu yang tidak relevan.
 
“Sebab ucapan dia yang tidak relevan mutakhir ini menyebabkan perwakilan menolak dia dalam Muktamar Pas. Itu sahaja. Dia yang tak relevan bukan orang lain tak relevan,” katanya kepada Sinar Online, semalam.
 
Beliau berkata demikian ketika diminta memberi respons terhadap laporan yang menyebut Mat Sabu mendakwa Pas sudah tidak relevan lagi dan penubuhan Gerakan Harapan Baru cara untuk membuat pembaharuan terhadap parti Islam itu.
 
Mengulas soal kemungkinan penyokong Pas terbahagi dua susulan penubuhan Gerakan Harapan Baru, Nik Zawawi segera menafikan perkara itu.
 
“Tak. Tak mungkin. Pas ada kekuatan sendiri dan sejarah orang yang keluar Pas ini sudah lama...insya-ALLAH orang yang betul-betul memperjuangkan Islam akan duduk istiqamah dalam perjuangan Pas,” katanya.
 
[ ARTIKEL BERKAITAN: Pas sudah tidak relevan lagi ]
 
Isnin lepas, beberapa bekas pemimpin kanan Pas termasuk Mat Sabu melancarkan sebuah pergerakan, dikenali sebagai Gerakan Harapan Baru, yang dikatakan bertujuan menyatukan semula parti politik pembangkang.
   
Terdahulu, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata, beliau mengalu-alukan penubuhan Gerakan Harapan Baru sebagai sebuah parti politik namun menafikan gerakan itu adalah proksi DAP.

3 orang berkata:

Anonymous said...

kalau mat sabu tak relevan apa hal kau pual nak melyan karenah MaT sabu?dari segi mantiq kau adalah ulamk tak relevan untuk orang ramai ,kau hanya layak jadi ulamak Pas aje,hanya layak dibawah tudung saji saja,keluar dari tudung saji kau terpinga2 macam tikus terkejut ada kucing,begitulah ibaratnya diri kau .wahai ulamak perasan

Anonymous said...

Bodoh sungguh org yg betkata2 diatas.. Lagi xtau punca..lgi teruk x relevan. Tengok dlu kronologi semasa punca sebab musabab..rentetan perjalanan hidup, buat kajian Dulu.. Siapa yg benar..

Hamba Allah said...

Komen kamu mcm org bodoh...

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.