Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

NANIB PERLU SAMAN WSJ

Najib harus saman WSJ seperti Harakahdaily
Tuan Ibrahim Tuan Man
Tuan Ibrahim

SHAH ALAM – Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man hari ini mempersoal Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang bertindak mendiamkan diri dari menangkis serangan dari portal antarabangsa, Wall Street Journal.

Katanya,Najib harus melakukan tindakan yang sama terhadap  portal antarabangsa tersebut sebagaimana yang diperlakukan kepada portal media Harakahdaily.


Jelasnya lagi, tindakan undang-undang terhadap portal tersebut wajar diambil memandangkan Wall Street Journal telah mencemarkan nama baik negara.


“Mengapa Najib masih berdolak-dalih dalam mengemukakan saman malu terhadap Wall Street Journal sebagaimana yang dilakukannya kepada Harakahdaily?


“Walhal, impak yang dikemukakan WSJ di dalam Bahasa Inggeris dibaca di seluruh dunia dibandingkan impak artikel di Harakahdaily dalam Bahasa Malaysia yang hanya dibaca rata-rata rakyat negara ini. Malah, artikel di Wall Street Journal bukan sahaja mencemar imej Najib, malah negara kerana kedudukannya sebagai Perdana Menteri,” katanya menerusi kenyataan hari ini.


Katanya lagi, Najib tidak boleh berdalih dalam isu Wall Street Journal kerana kontroversi yang dibawakan oleh portal tersebut memberi impak kepada nilai Ringgit Malaysia.


“Najib tidak boleh berdalih lagi. Jika melibatkan beliau sahaja, tak apa. Tapi kesan kontroversi ini kini dirasai seluruh rakyat jelata dengan impaknya terhadap keyakinan negara dan juga nilai Ringgit.


Portal The Wall Street Journal pada awal bulan ini melaporkan pasukan penyiasat yang melakukan siasatan terhadap dana dan urusniaga 1MDB percaya bahawa pengaliran dana 1MDB berakhir ke dalam akaun Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.


Terbaharu, portal antarabangsa itu dikatakan telah memuat naik dokumen berupa perincian bagaimana hampir AS$700 juta (RM2.6 bilion) disalurkan ke dalam akaun peribadi Najib, sekaligus mengaitkan pemimpin negara ini dengan dana badan pelaburan tersebut.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.