Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

RAHMATAN LIL'ALAMIN KERANA LARI DARI JAMA'AH ISLAM HU HU HU

LAAAA, ADA YANG TERASA KE ?

TU BETUL-BETUL RAHMATAN LIL'ALAMIN !

ADA MAKAN CILI KE ? ADA PEDAS KE ?

KHUTBAH TU PATUT DIULANG-ULANG SEBAGAI PERINGATAN, KERANA UNTUK MENEPATI RAHMATAN LIL'ALAMIIN !

JANGAN TAKUT, TUGAS MIKE MENYAMPAIKAN YANG HAK. MEREKA TU PERASAN JE SEBAGAI RAHMATAN LIL'ALAMIN !

 

 

-Pak Karamu-

 

Timbalan mufti kesal dituduh berpolitik

Timbalan Mufti Perak, Zamri Hashim
Zamri
(Ubah saiz teks) 
 
IPOH - "Tuduhan yang dilemparkan tidak berasas sama sekali," itu penjelasan Timbalan Mufti Perak, Zamri Hashim berhubung satu status yang dimuat naik seorang individu mendakwa beliau menggunakan khutbah Jumaat sebagai medium propaganda politik.

Beliau berkata, khutbah yang dibacakan adalah teks yang dibekalkan Jabatan Agama Islam Perak (Jaipk) untuk seluruh masjid di Perak.

Katanya, khutbah di negeri ini disediakan oleh Jawatankuasa Khutbah Negeri yang mana Setiausahanya adalah Imam Besar Masjid Negeri.

"Khutbah disediakan oleh jawatankuasa ini setelah dirujuk dari sudut kandungannya kepada Pengarah Jaipk ataupun timbalannya dan akan disemak rukun dan nas nya oleh jabatan mufti.

"Bukan saya yang tulis khutbah sebaliknya tuduhan itu langsung tidak berasas dan seharusnya sebarang tuduhan atau dakwaan perlulah merujuk kepada fakta yang betul," katanya kepada Sinar Harian, hari ini.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas tuduhan menerusi laman Facebook yang dimuat naik oleh seorang individu yang mengatakan Zamri sebagai khadam Umno dan Pas kerana menjadikan khutbah sebagai alat propaganda politik murahan politik mereka.

Menurut status berkenaan, khutbah tersebut mengandungi sindiran dan tuduhan rambang terhadap parti Amanah yang kononnya menggunakan konsep 'rahmatan lil alamin' sebagai alasan menjadi pak turut kepada rakan-rakan yang memusuhi Islam.

Dalam perkembangan sama, Zamri turut menjelaskan bahawa khutbah tersebut langsung tidak menyebut mana-mana parti politik dan tidak seharusnya mana-mana pihak mengaitkannya dengan parti-parti politik tertentu.

24 orang berkata:

Anonymous said...

Ini semua salah dap.
Kita kena buat sesuatu.
JOM KITA GELAKKAN PAS

IrWrWs said...

Kami pula tak sampai hati nak gelakkan pan yg kini cuma tinggal 1% shj..

Anonymous said...

MAKIN HARI, MAKIN BAHLOL BJDAK BELAAN DAP NI.

hamim said...

APA YANG TERSURAT APA YANG TERSIRAT HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI, KITA MENGAKU DIRI KITA YANG TERBAIK, HANYA ALLAH YANG MAHA MENGETAHUI, HANYA ALLAH MENENTUKAN KITA INI YANG TERBAIK ATAU SEBALIKNYA.

Anonymous said...

Kita memaki, kita mengutuk, kita menuduh, kita mencerca, kita menyindir, kita memberi gelaran yang buruk, kita merasa seronok dan kita dapat melepaskan geram kita, tetapi kita lupa setiap perkara tersebut ada malaikat yang mencatit dan didepan Allah nanti kita akan ditanya...apa yang akan kita jawab??????Tunggulah balasan dari ALLAH

Anonymous said...

Sepatutnya khutbah tu diselitkan fatwa 'Hukum haram ngundi DAP'. Eh! Japp... majlis syura dah buat ke fatwa tu? Cepat la buat.. biar semua ahli dap masuk neraka.

Anonymous said...

Hadi tu wakil tuhan, suruh di buat fatwa haramkan ngundi pan jugak... hahaha

#hidupayatollah

Unknown said...

Allah Maha Mengetahui.
PRU 14 ni kita lihat keputusannya.
Tak perlu menunjuk-nunjuk.

Usop ali said...

Imam kena betul kan pemimpin yang kaya raya dari hasil mana entah...bukan parti yang tiada kuasa...tok peti ni bebal kot....kata bodoh marah...kalau ada jawatan tak boleh tengor pemimpin..tengor jer budak sekolah pondok ea...bangang bertingkat tingkat...

Anonymous said...

Org umno ckp..tu la balasan asyik kapir kn org jer..

Anonymous said...

Bahaya ni..
Kita kena buat sesuatu ni.
JOM KITA GELAKKAN PAS HADI PUNYA

IrWrWs said...

Gelakkan lah.. kita org bagi chance.. nanti kalau kita kata pan 1% org kata kita menunjuk2 pulak.. keh keh

Anonymous said...

Hidup menyondol babi dap,,menggelar org islam dgn pelbagai gelaran, fitnah dah jadi wirid harian,,ini bukan rahmata lilalamin,,tetapi rahmatan lilkafirin. Bahkan pan sekarang rahmatan lil lgbt lagi. Mat sabu sangat berkenan la dgn puak2 ni..

Anonymous said...

Pigs in green

Anonymous said...

Pas bodoh
Kah3
Aku gelak
Hadi gelak dog

Anonymous said...

Ana sondol mak ente kang....

IrWrWs said...

Pigs eater in orange..keh keh

Anonymous said...

Green dogs chicken shit

Anonymous said...

Wan dog wan rosli

Anonymous said...

Saya nak peringatkan komentar dlm ni,,bukan semua yg mengutuk pas dan hj hadi tu org pan,,,ada tu ada jugak,,tp tak banyak. Saya yakin,,banyak cina2 dap dlm ni yg berlakon sebagai org pan ,,tujuannya ialah melagakan2 ahli2 pan dan pas,,kerana matlamat mereka ialah melihat perpecahan dikalangan org islam. Jadi, harap org pas dan pan berhati2.

Anonymous said...

Badi bin bawang. Masak gulai kawah lembu campur daging babi seketul. Dulu badi bin bawang kata harammm, sekarang sudah halalan toyyibank

Anonymous said...

Jom, Kencingkan 4wd badi bin wang.

Anonymous said...

Dedak Hadi bin wang

Anonymous said...

Boleh bagi lge sikit?

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.