Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

INILAH KELEMAHAN BN/UMNO

HABISLA UMNO/BN KALI NH !!!
 
UMNO NI FAHAM KE TAK ISLAM, JANGANLAH PERBODOHKAN RAKYAT, ADA PENDAKWAHPUN BERSUARA SUMBANG.
 
 JANGAN MEMPERBODOHKAN RAKYAT JIKAPUN SAYANGKAN KEPADA AGAMA.
SANGAT TIDAK KENA JIKA KITA KATA SELAMATKAN PEMIMPIN BN MAKA ISLAM TERSELAMAT WAIMMA PEMIMPIN ITU MELAYU !!!

KITA HARAP PENCERAMAH UMNO/BN INI FAHAM DENGAN APA YANG DIKATAKANNYA. NAMPAKNYA PENCERAMAH INI HUJAHNYA MEMBUATKAN ORANG MELAYU AKAN MENINGGALKAN UMNO/BN

MANA DIA BELAJAR NI !

SEPATUTNYA JIKA AGAMA MAHU DIPERTAHANKAN UBAHLAH DASAR PARTI KEPADA DASAR ISLAM, ATAU IKUTLAH PERLEMBAGAAN PASAL 3 DAN TERJEMAHKAN DIDALAM KEHIDUPAN TU BARU BETUL.

NI MUNG NAK KELENTONG SAMA RAKYAT KO !

PENCERAMAH NI SEOLAH-OLAH NAK BAGI BN/UMNO KALAH !!!!

-Pak Karamu-

  Sokong BN untuk terus pertahan Islam

AddThis Sharing Buttons

Sokong BN untuk terus pertahan Islam
Antara yang hadir pada Ceramah Isu- isu Semasa Menjelang PRU14 di sini, malam tadi.
(Ubah saiz teks) 
 
JELI - Rakyat perlu terus memberikan kepercayaan dan sokongan kepada Umno BN untuk mentadbir kerajaan demi mempertahankan kedudukan agama Islam di negara ini.

Penceramah Umno yang juga Penasihat Agama Menteri Besar Terengganu, Kamalrudin Omar berkata, rakyat perlu membuat pilihan tepat bagi memastikan Islam tertegak dengan baik.

"Kalau nak selamatkan Melayu, Islam dan negara, rakyat kena buat pilihan yang tepat, bagi sokongan pada Umno BN untuk terus memerintah.

"Generasi muda perlu diberi kesedaran. Pertarungan akan berlaku, Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Tun Razak, pemimpin  Melayu dan Islam dijangka bertanding dengan Ketua Pakatan Harapan, Lim Kit Siang, " katanya dalam Ceramah Isu- Isu Semasa Menjelang PRU14 di sini, malam tadi.

Ceramah disertai yang turut disertai Pengerusi BN negeri yang Ahli Parlimen Jeli, Datuk Seri Mustapa Mohamed dan penceramah, Mohd Yusoff Solu itu dihadiri kira- kira 700 rakyat parlimen ini.

Kamalrudin berkata, ketika Tun Abdullah Ahmad Badawi menjadi Perdana Menteri,  cubaan untuk mengangkat pemimpin bukan Islam pernah menjadi isu.

"Pak Lah (Abdullah) pernah keluarkan kenyataan Perdana Menteri dan Timbalan Perdana Menteri (TPM) tetap orang Melayu, Islam. Sebab ketika itu Anwar Ibrahim (Datuk Seri) dan Pakatan Rakyat nak serah jawatan TPM kepada DAP, " katanya.

"Kalau (rasa) nak gadai negara, beri (peluang) pada Pakatan Harapan, (tapi) saya harap ia tak berlaku di Kelantan, " katanya.

Dalam pada itu, sebelum mengakhiri ceramahnya, Kamalrudin mengingatkan tentang masa yang semakin suntuk untuk BN membuat perubahan.

"Kita tak banyak masa, yang penting jaga parti dan gerakan kita, berikan ketaatan, kita bekerja siang dan malam bagi memastikan perubahan berlaku di Kelantan untuk kita tawan negeri ini," katanya.

4 orang berkata:

Anonymous said...

Berita bodoh publisiti murahan puak pas

Ambo tersenyum bersendirian bila membaca komen Mohd Amar, TMB Kelantan berkaitan kes M Indra Gandhi, yang mendesak BN segera meluluskan RUU 355 bagi mempertingkatkan martabat mahkamah syariah.

Keputusan Mahkamah Persekutuan pada 29/1/2018 yang memutuskan penukaran agama 3 orang anak perayu yang dibuat oleh bapanya, Muhammad Riduan pada tahun 2009 adalah tidak sah dan terbatal di segi undang undang tidak ada kaitan sikit habuk dengan RUU 355.

RUU 355 ialah satu cadangan menaikkan kadar hukuman di mahkamah syariah daripada denda RM5000, penjara 3 tahun dan sebat 6 kali kepada denda RM100,000, penjara 30 tahun dan sebat 100 kali.

Ruu 355 jika diluluskan, hanya membolehkan mahkamah syariah mengenakan hukuman yang lebih tinggi ke atas kes kes yang dibicarakan, bukannya menambah atau memberi apa apa bidangkuasa baru kepada mahkamah syariah.

Dari awal Pakatan Harapan terutama Amanah tegaskan kita patut memartabatkan mahkamah syariah dgn diberi lebih kuasa. Itu lebih penting dari ruu 355 yang hanya tertakluk hanya pada meningkatkan jumlah hukuman atau denda. Malangnya protes itu membuatkan puak pas menuduh sebagai agen kapir. Sekarang dah nampak mainan merapu pas ini akibat dedak. Ini dinamakan Penjual Agama!

IrWrWs said...

Memberi kuasa apanya.. baru nak bentang ruu 355 demi memperkasakan mahkamah syariah agar dapt melaksanakan sebahagian hukuman hudud spt qazaf, zina, minum arak dan juga sebahagian takzir; pun kafir harbi dan sekutunya dah melenting; nak beri kuasa lebih konon pd mahkamah syariah!!

Kalau ada kuasa lebih pun spt yg dicadangkan oleh pan, pastilah masih tertakluk di bawah kehendak dap juga spt yg dah terbukti.. iaitu bila tglks melenting sekutunya turut melenting masa bentang usul..

Harap peristiwa penjualan agama kpd dap tidak berulang lagi..

raybanoutlet001 said...

cheap nfl jerseys
ralph lauren outlet
cheap oakley sunglasses
tods outlet
new york knicks
jets jersey
ralph lauren outlet
louboutin shoes
coach handbags
polo ralph lauren

Unknown said...

www0518

polo ralph lauren
cheap jordans
longchamp pliage
canada goose jackets
michael kors outlet
michael kors outlet
coach factory outlet
longchamp solde
pandora charms
canada goose parka

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.