Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

29 Jun, 2012

Panas!! Pemuda Umno Johor Desak Ketuanya Letak Jawatan


Umno kini makin parah, perpecahan demi perpecahan berlaku dan kini tidak boleh di sorok lagi. Terbaru Pemuda Umno Johor telah hilang kepercayan ke atas ketuanya Mohd Fadil Muskon.
 Ini berlaku dakwaan kononnya Mohd Fadil Muskon adalah daripada kem Khairy sedangkan majoriti Pemuda Umno Johor berada kem Razali Ibrahim merupakan Timbalan Ketua Pemuda Umno. Sama-sama kita saksikan drama Pemuda Umno Johor di penghujung hayatnya..

Pemuda Umno Johor Alami Krisi Dalaman Serius
Umno Johor terus dilanda krisis dalaman parti dan terbaru membabitkan sayap pemuda negeri itu. Menurut Ketua Pemuda PAS Johor Suhaizan Kaiat, beliau mendapat maklumat dalam satu mesyuarat Pemuda Umno Johor di sebuah hotel di ibu negara malam tadi, 16 daripada 26 ketua pemuda Umno bahagian menolak secara terang-terangan kepimpinan ketua Pemuda Umno Johor Mohd Fadil Muskon.
Kesemua 16 mereka juga menurut Suhaizan mendesak Mohd Fadil meletak jawatan dengan kadar segera. "Bermakna 61% Ketua-ketua Pemuda UMNO bahagian menolak kepimpinan Pemuda Umno Negeri sekarang.

"Antara Ketua-ketua Pemuda Umno yang terlibat dalam usaha untuk menjatuhkan Mohd Fadil adalah Ketua Pemuda Umno bahagian Pontian, Batu Pahat, Pagoh, Tebrau, Johor Bahru dan lain-lain lagi," katanya.

Menurut Suhaizan lagi, terdapat juga Ketua-ketua Pemuda Umno Bahagian yang tidak hadir dalam mesyuarat tersebut kerana tidak mahu terlibat dalam masalah yang sedang dihadapi.

Difahamkan antara alasan penolakan Mohd Fadil Muskon adalah kerana beliau daripada kem Khairy Jamaluddin sedangkan 16 ketua pemuda yang menolaknya adalah dari kem Datuk Razali Ibrahim.

Selain daripada itu, terdapat juga pandangan menyatakan bahawa Mohd Fadil ‘budak baik’ dan kurang senang dengan pemuda-pemuda Umno bahagian yang mengambil kesempatan daripada projek-projek kerajaan.

"Perpecahan ini telah membuktikan bahawa Umno Johor sudah berada dalam keadaan tenat. "Ini telah menjadi sebab mengapa Datuk Seri Najib tidak berani membubarkan parlimen sehingga hari ini," ujar Suhaizan lagi.~nusajayakini

1 orang berkata:

tewethot said...

a9y40a3d71 f3n79g8x63 f7q21b7w45 u1f00c2a99 o8y35p9t89 f5n50y3z90

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.