Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Friday, June 29, 2012

Bakal Besan Najib diburu Interpol kerana enam tuduhan jenayah.. Ini warrant nya..

Laporan yang mengaitkan bakal menantu perdana menteri, Daniyar Nazarbayev, dengan dakwaan menipu telah diperbesar-besarkan oleh akhbar The New York Post, demikian menurut sumber yang dekat dengan isteri perdana menteri.

"Isu itu telah diperbesar-besarkan. Ia semata-mata melibatkan keluarga di sebelah sana," kata sumber yang dekat dengan isteri perdana menteri.

Menurut The New York Post dokumen mahkamah Amerika Syarikat mendakwa warganegara Kazakhtan Daniyar Nazarbayev, yang bertunang dengan anak perempuan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, terlibat dalam penipuan.


Dan ibu kenapa Daniyar Nazarbayev pula menafikan dakwaan terhadap anaknya dan menyifatkan perkara itu manipulasi politik dan tidak masuk akal.

"Saya dan suami tidak pasti siapa sebenarnya di belakang dakwaan yang tidak masuk akal dan bersifat tuduhan ini.

"Ini urusan dalaman keluarga yang dimanipulasi dan dipergunakan oleh pelbagai pihak yang mempunyai kepentingan politik," Maira Nazarbayev dipetik sebagai berkata dalam kenyataan melalui jurucakap perhubungan awam.

"Suami saya Bolat dan saya tetap memberikan komitmen kepada anak-anak kami, dan akan selesaikan perkara ini secara peribadi. Kami bangga dengan semua anak-anak kami.

‘Kami berbangga dengan anak kami!!’ kata Maira Nazarbayev bakal ibu mertua kepada anak Najib.
Kepada yang sering mengikuti Blog MiLo SuaM pasti akan terbaca sebuah artikel yang disiarkan olehnya dengan tajuk ‘ Panas! Bakal besan Najib diburu polis antarabangsa’ di ( SINI )

Dalam artikelnya itu MiLo SuaM mendakwa Bakal besan Najib, Maira Nazarbayev dikatakan memiliki beberapa nama samaran dan kini sedang diburu oleh polis antarabangsa (interpol) dan pihak berkuasa Kazakhstan berhubung jenayah penculikan dan peras ugut.

Hari ini Free Malaysia Today telah menyiarkan satu artikel yang masih menjadi tanda tanya adakah benar Ibu kepada Daniyar telah ditahan di Dubai..

Ibu kepada bakal menantu Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak , Daniyar Nazarbayev, dipercayai telah Ditahan di Dubai sebelum beliau terbang ke Eropah untuk bercuti.

Kerana menurut sumber FMT, wanita Kazakhstan berusia 50 tahun telah ditahan pada hari Jumaat lalu oleh polis Dubai berdasarkan notis yang dikeluarkan oleh Interpol, dan tindakan itu diambil oleh pihak Kementerian Hal Ehwal Dalam Negeri Kazakhstan - keseluruhan terjemahannya sila baca di ( SINI )

Waran yang dikeluarkan oleh Interpol Kazakhstan di bawah ini membuktikan bahawa Maira Nazarbayev atau nama sebenarnya Maira Saudabaevna Kurmangalieva, bakal besan kepada Najib dan Rosmah sememangnya diburu oleh pihak Interpol.

Beliau telah menjadi buruan pihak Interpol sejak dari Nov 2011 lagi kerana dituduh melakukan enam kesalahan jenayah..

Tengoklah!! Patutlah dia bangga dengan anaknya… anaknya dah ikut jejak dia rupanya…

Tal faham?? ha..ha..ha.. akupun tak faham jugak.. tapi tak apa kat bawah ni terjemahan waran yang telah disahkan...
Berdasarkan surat yang dikirimkan oleh seseorang yang bernama Daniyar Muratovbakal besan Najib dan Rosmah itu telah ditahan di Dubai pada 22 June hari jumaat lalu... sila baca surat tersebut di ( SINI )
Gambar di Dubai sebelum ditahan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.