Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

JIKA DAP MASUK BN AMCAM ?


AGAMA ISLAM AGAMA PERSEKUTUAN TIDAK MEMBAWA KEPADA KETELUSAN HUDUD ? DIMANA PENAFSIRAN AGAMA ISLAM SEBAGAI AGAMA PERSEKUTUAN ?

27 June 2012


GEMPAR : HUDUD - UMNO DAN DAP SAMA SAHAJA


Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng mengulangi pendirian bahawa DAP "tidak bersetuju" dengan hudud berbanding kerana mereka "berpegang kepada perlembagaan dan tidak ada peruntukan untuk hudud" dalamnya.

Bagaimanapun tegasnya, perkara itu tidak menghalang DAP bekerjasama dengan PAS dan PKR khususnya dalam perkara yang dipersetujui seperti menentang kemungkaran, membanteras rasuah dan mempertahankan integriti.

Jadi maknanya samalah DAP dan Umno sama-sama menentang Hudud. Bezarnya DAP menentang rasuah, menentang kezaliman dan salah guna kuasa serta kronisme/nepotisme, tetapi Umno suka semua perkara itu malah sudah menjadi darah daging mereka. Jadi itu antara sebab mengapa Umno tidak boleh dibuat kawan.


Kita tidak hairan kalau Lim dan DAP tidak bersetuju dengan hudud sebab mereka bukan Islam dan mungkin belum  faham. Yang pelik bin ajaib ialah mengapa Umno beriya-iya menentang hdud yang diiturunkan  oleh Allah sedangkan sebahagian besar ahli mereka adalah Islam (Orang Siam, bumiputera Sabah jadi ahli Umno).


"Kita hormati persamaan dan persefahaman yang dicapai. Ada perbezaan pendapat tetapi ia tidak menghalang untuk mengadakan persefahaman.

"Kita berbincang untuk berpegang kepada yang sedia ada. Kita mesti mengikut amalan dan konvensyen yang ditetapkan.

"PAS ada pendirian, DAP ada pendirian. Tetapi ia tidak menghalang kerjasama dalam isu yang lebih besar," katanya dalam wacana bertajuk "Benarkah DAP mengancam Islam" di Shah Alam malam tadi anjuran akhbar web berbahasa Melayu DAP Roketkini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.