Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Uncleseekers terus ‘mengamuk’. Parpukari kena tendang.

0
0
 
  
Oleh: MSK
Dua hari lalu aku tulis tentang fenomena Uncleseekers. Dalam posting tersebut, aku tulis tentang peningkatan minat yang terlalu tinggi terhadap blog Uncleseekers.

Diantara sedutan posting tersebut ialah, “Aku berani kata, blog Uncleseekers akan meningkat lebih tinggi dari blog Anak Sungai Derhaka atau blog Parpukari dalam masa beberapa hari ini.
Bila sesuatu blog itu sudah sampai ke ranking yang agak tinggi (sekitar 500-700), bukan senang untuk meningkatkan hits. Ia mengambil masa yang lama untuk meningkat. Perhatikan peningkatan yang luarbiasa dalam masa dua hari yang lepas.
 

Aku jangkakan ia akan mengambil masa beberapa hari bagi Uncleseekers untuk melintasi blog Parpukari dan Anaksungaiderhaka…tapi apa yang berlaku ialah blog Uncleseekers hanya mengambil masa dua hari untuk menyingkir blog Parpukari. Selepas ini, aku percaya ia hanya memerlukan sehari saja lagi untuk Uncleseekers menyingkir Anaksungaiderhaka.
Apa yang akan berlaku seterusnya?

Sama ada Uncleseekers akan menyingkir Amenoworld atau Papagomo sudah tidak penting bagi aku. Aku lebih minat apabila Uncleseekers dapat berada ditempat yang setanding dengan Malaysia-today.net. Dan ini tidak susah dilakukan.

Dalam posting yang sama dua hari lalu juga, aku memulakan dengan tajuk “Umno dibelakang Uncleseekers?”.

Aku bukan mendakwa Umno dibelakang Uncleseekers..tapi soalan itu hanyalah soalan provokatif yang juga dikenali dengan nama “lawyer’s trick”. Apabila seseorang peguam mahukan maklumat, dia kena pakai saikologi…dia tak boleh buat macam polis cari maklumat. Bubuh dalam bilik aircond, suruh telanjang dan peluk ais. Aku tak boleh nak siksa orang untuk dapatkan maklumat.

Uncleseekers sendiri tak marah bila aku buat soalan macam tu…sebaliknya orang-orang yang terlalu partisan terus menganggap aku cuba buat fitnah. Blog Umno tak payah cakap la…terus kutuk aku. Malah ada member dalam Pakatan juga yang bagi tau kat aku…”jangan over sangat la.”

Ini masalah politik Malaysia. Terlalu taksub dengan parti. Bila Raja Petra kutuk Umno semua orang kata Anwar bayar dia. Bila dia kutuk Pakatan, orang kata dia buat U-turn…dan ada yang tanya “Berapa Najib bayar?”

Itu sebab aku suka kalau Uncleseekers setanding dengan Malaysia-Today sebab Raja Petra akan hentam mana yang tak betul manakala Uncleseekers dari dulu tak minat dengan politik. Tapi kedua-dua blog ini akan menjadi perintis kepada perubahan politik Malaysia.

Terus terang aku katakan, Mediaperak adalah blog politik anti Umno. Dan bila aku menilai blog Uncleseekers, aku menilai dari sudut politik.

Bila aku tulis “Umno dibelakang Uncleseekers”, ada sebab mengapa aku membuat provokasi tersebut. Ia terhasil apabila aku bersembang dengan seorang peguam tentang mengapa Umno tidak bertindak terhadap kumpulan yang membuat ‘harrasment’ terhadap Ambiga. Peguam tersebut terus menjawab..”No action is an action!”.

Dari situ, aku bertanya “Mengapa Umno tidak mengambil tindakan terhadap Uncleseekers?”. Jawapannya juga mudah. “Tidak mengambil tindakan itu juga adalah satu tindakan!”.

Aku dah bagi beberapa klu untuk pembaca membuat andaian mengapa Umno tidak mengambil tindakan terhadap Uncleseekers. Tapi aku tau, kebanyakan pembaca mahukan jawapan yang disediakan..bukan mencari jawapan.

Hangpa nak tau pasai apa Umno tidak mengambil tindakan terhadap Uncleseekers? Tunggu malam sikit sementara aku menghabiskan “jigsaw puzzle” ini.


***Sumber Berita Dari: http://mediaperak.com/2012/06/29/uncleseekers-terus-mengamuk-parpukari-kena-tendang/
free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.