Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Piala FA: Kelantan mara final
NOOR HAFIZA CHE ABDULLAH
28 Mei 2013 

Fancy footwork saves the day by the goalkeeper in this shot
KELANTAN bangkit dari ambang kekalahan untuk menyingkirkan Terengganu menerusi agregat 6-5 dalam perlawanan separuh akhir kedua Piala FA selepas tamat aksi yang berlarutan sehingga 120 minit di Stadium Sultan Nasiruddin Shah, petang ini.

Sebelum ini, Kelantan mencatat kemenangan 4-1 ke atas Terengganu dalam perlawanan separuh akhir pertama di Stadium Sultan Muhammad IV.

Dengan keputusan itu, Kelantan berjaya mara ke perlawanan akhir buat kali keempat sekaligus semakin hampir untuk mempertahankan gelaran juara yang dimenangi mereka musim lalu.

Dalam perlawanan tadi, meskipun Vincent Bikana, G.Paneswaran, Effa Owana dan Manaf Mamat meletakkan Terenggau 4-0 di depan, namun ia tidak mematahkan semangat anak buah Bojan Hodak untuk mencari gol.

Akhirnya, Obinna Nwaneri berjaya meledak gol pertama buat Kelantan pada minit ke-95 sekaligus mengheret permainan ke masa tambahan selepas perlawanan terikat agregat 5-5.

Pada masa tambahan 30 minit, Terengganu yang beraksi dengan sembilan orang pemain selepas Owana dan Manaf dilayangkan kad merah oleh pengadil perlawanan, ia nyata memberi kelebihan kepada pasukan pelawat untuk menghasilkan gol.

Ketika perlawanan berbaki dua minit terakhir, Dickson Nwakaeme muncul wira buat Kelantan apabila memastikan kemenangan menjadi milik mereka selepas menjaringkan gol pada minit ke-119 sekali gus meranapkan impian Terengganu mara ke final.

Dalam perlawanan final nanti, Kelantan akan bertemu sama ada Johor Darul Takzim (JDT) atau Pahang yang akan turun beraksi dalam satu lagi aksi separuh akhir kedua di Stadium Darul Makmur malam ini.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.