Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

AMANAH DAP, DAP AMANAH, SEMUA ORANG KATA, DAH TAHU DAH, TERIMA SEADANYA

Amanah Perak kesal difitnah
Salman Saleh
Salman Saleh
IPOH - Amanah Perak kesal dengan tindakan pihak tertentu menerbitkan poster mengaitkan parti itu dengan DAP Perak. 
Menerusi poster berkenaan yang kini tersebar di laman sosial, parti itu dikatakan turut menyokong kemasukan atlet luncur angin Israel ke negara ini.

Setiausahanya, Salman Saleh berkata, pihaknya kecewa dengan dakwaan berkenaan yang memburukkan imej Amanah Perak.

Menurutnya, poster yang turut memaparkan gambar Pengerusi Amanah Negeri, Asmuni Awi serta logo parti itu turut dikongsi di laman Facebook rasmi sebuah parti politik lain dan mendorong lebih ramai orang mempercayainya.

“Kami sangat kecewa dengan sebaran tersebut dan ia telah mencemar nama baik Amanah dan reputasi Asmuni sendiri.

“Kenyataan kononnya kami menyokong keterlibatan Israel adalah satu tindakan melampau dan mempunyai agenda memburukkan imej parti yang baru bertapak,” katanya.

Salman berkata, pihaknya kini sedang berbincang dengan peguam untuk mengenakan tindakan undang-undang terhadap individu serta pihak yang terlibat menyebarkan poster palsu.

Katanya, pihak terbabit digesa memohon maaf dan menarik balik poster berkenaan dari laman sosial jika tidak mahu tindakan undang-undang dikenakan terhadap mereka.

Beliau berkata, Amanah menyokong sepenuhnya tindakan Kementerian Belia dan Sukan mengenakan sekatan terhadap atlet Israel yang dijadualkan mengambil bahagian dalam satu kejohanan di Langkawi.

“Kami secara tegas sangat kecewa kenyataan Ketua Biro pembangunan Ekonomi DAP Perak, Chong Zhemin yang menyelar tindakan Khairy, kononnya menteri itu menggunakan sentimen politik dan peribadi dalam acara sukan antarabangsa itu.

“Kami menyambut baik penegasan Pengerusi DAP Perak, Nga Kor Ming yang menyatakan kenyataan itu tidak mencerminkan pendirian parti di negeri itu. DAP Perak berpendirian tegas menolak keganasan dan penindasan rejim Zionis terhadap rakyat Palestin.

“Namun, kami tetap akan meminta DAP Perak memberikan penjelasan dalam mesyuarat Pakatan Harapan yang akan datang," katanya.

Salman berkata, pimpinan DAP khususnya di Perak dinasihatkan supaya lebih berhati-hati mengeluarkan kenyataan.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.