Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS KENA BUKTIKAN MEREKA KUKUH

Pas terus kukuh
Nik Abduh Nik Abdul Aziz
Nik Abduh Nik Abdul Aziz
 
SHAH ALAM - Pas sudah berada di landasan yang semakin tepat dan betul di mana ia bergerak di antara kecenderungan tinggi untuk menggali nas-nas agama serta budaya fact and figure dalam usaha menentukan hala tuju dan strategi politik dan perjuangannya. 
 
Ketua Pemudanya, Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz berkata, keinginan tinggi pihak yang mahu melihat kehancuran Pas tidak akan berlaku malah keyakinan pada diri sendiri melayakkan Pas menawarkan politik matang dan beresolusi untuk negara ini.

“Pas amat sedar bahawasanya ramai yang mahu melihat keretakan berlaku di dalam parti ini, namun ia hanya satu mimpi bahkan mustahil untuk direalisasikan kerana ikatan antara kami terlalu utuh untuk digoyah mahupun diperkotak-katikkan.

“Anda tahu kenapa ramai yang mahukan keretakan berlaku di dalam Pas? Jawapannya, kerana mereka tidak memiliki apa yang kami miliki hari ini. Bahkan kami juga sedang menunggu majlis mesyuarat dan pertemuan antara kami yang menyaksikan gabungan mantap antara orang lama (Pas) yang berpengalaman penuh ketenangan dan kumpulan muda penuh semangat,” katanya dalam kenyataan, semalam.

Nik Abduh menegaskan  Pemuda Pas sentiasa mengukuhkan jalinan ukhuwah sesama  mereka sejak pimpinan Nasrudin Hassan lebih tujuh tahun dulu sekali gus menggabungkan kepimpinan bersama antara kumpulan profesional, aktivis dan agamawan.

“Selain golongan cerdik pandai daripada universiti semakin rancak memainkan peranan terutama sosiopolitik negara, ruang-ruang dakwah turut semakin luas diteroka oleh semua penggerak Pas.

“Jangan percaya fitnah, Pas dari dahulu menolak fitnah dan mengiranya sebagai jalan-jalan menuju kemusnahan negara dan umat selain terus berusaha memerangi musuh utama yang merosakkan negara iaitu rasuah, salah guna kuasa, pembaziran dan pemborosan wang rakyat serta penindasan terhadap golongan miskin (pelbagai kenaikan harga dan cukai yang dikenakan)," katanya.

Katanya, Umno sebagai parti yang telah memerintah negara sejak puluhan tahun lalu seharusnya mengakui hakikat yang berlaku kini malah perlu muhasabah serta memperbaiki cara pemerintahan mereka sebelum ditolak rakyat.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.