Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

CEPAT, BUAT OVERHAUL

Umno perlu ‘overhaul’ segera!
Umno bendera
 
SHAH ALAM - Umno kesuntukan masa dan perlu melakukan rombakan secara total di seluruh peringkat kepimpinan bagi memulihkan kembali keyakinan rakyat terhadap parti itu. 
 
Bekas Naib Ketua Umno Bahagian Batu Kawan, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan berkata, Umno bakal berdepan kekalahan dalam pilihan raya umum akan datang sekiranya tidak berbuat demikian.

“Semua pemimpin Umno perlu dirombak. Umno patut melakukan ‘overhaul’ secara total dan kita patut ‘revamp’ Umno... kita patut lakukan satu penstrukturan semula Umno di seluruh tanah air sekiranya kita nak pulihkan keyakinan rakyat dan pulihkan imej Umno kepada akar umbi.

“Sekiranya Umno tidak buat perubahan drastik dalam masa yang pendek, saya rasa Umno bakal hilang kuasa dalam PRU akan datang dan yakinilah sekali Umno hilang kuasa, Umno akan hilang kuasa buat selama-lamanya.

“Buktinya cukup jelas. Apa jadi kepada Pulau Pinang, Selangor, Kelantan? Apabila kita hilang kuasa, sukar untuk kita tawan semula negeri-negeri tersebut,” katanya kepada Sinar Online.

Malah beliau mendakwa bahawa sokongan rakyat kepada kerajaan kian merosot terutama daripada kalangan generasi muda.

"Pada hari ini, kalau lihat imej Umno di luar, saya berani kata 70 hingga 80 peratus daripada rakyat sekarang ini sedang menolak kepimpinan Umno. Khususnya daripada gen Y. Undi yang kita terima dalam ketiga-tiga pilihan raya kecil yang lalu amat menakutkan.

“Pada PRU14, kita bakal menghadapi 6 juta pengundi-pengundi baharu. Sebab itu Umno-BN kena buat sesuatu yang drastik. Bagi saya, sudah sampai masanya Najib (Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak) mengambil sikap sebagai gentleman kerana isyarat daripada akar umbi cukup jelas,” katanya.

Malah beliau memberitahu bahawa akar umbi yang bekerja keras untuk parti juga kian sukar untuk mendapatkan penyertaan generasi muda ke dalam Umno.

“Sokongan kepada Umno teruk. Apabila kita lancar kempen untuk mendapatkan ahli-ahli Umno baru dari kalangan gen Y, amat sukar. Apabila kita beri borang untuk mereka isi sebagai ahli Umno, mereka tidak berminat lagi dengan Umno.

“Saya rasa pada hari ini bukan sahaja dari kalangan gen Y, baik daripada golongan remaja, pertengahan ataupun veteran...ramai yang dah mula pertikaikan kredibiliti dan imej Umno. Banyak keputusan yang tidak popular diambil hingga menghiris hati rakyat,” katanya.

Tegasnya, sudah tiba masa semua pemimpin parti politik tanpa mengira ideologi untuk bersatu membangunkan kembali negara untuk diwariskan kepada generasi akan datang.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.