Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

PAS MALAYSIA

DPPM Mahu Malaysia Konsisten Dalam Memboikot Israel

Kenyataan Media Rasmi
Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM)
DPPM MAHU MALAYSIA KONSISTEN DALAM MEMBOIKOT ISRAEL

1. DPPM mahu Kerajaan Malaysia bersikap konsisten dalam memboikot Israel serta tidak mengadakan sebarang hubungan diplomatik, ekonomi, sosial dan sukan dengan negara haram Israel itu.

2. Selaras dengan pendirian Malaysia di Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) sejak 1948 sehingga ke hari ini yang masih tidak mengiktiraf kedaulatan Israel, maka tiada seorang pun rakyat Israel boleh dibenarkan memasuki negara ini atas apa-apa tujuan sekalipun.

3. DPPM menganggap tindakan Kerajaan yang menolak visa dua peserta Israel dalam Kejohanan Luncur Angin Belia Antarabangsa, Langkawi sebagai satu tindakan yang tepat memandangkan pada masa ini begitu banyak siri pembunuhan terbuka umat Islam Palestine dilakukan Israel.

4. Sebelum ini, PAS terlebih dahului mendepani cabaran kehadiran ahli sukan Israel dimana pada bulan April 1997, PAS bersama mahasiswa dan rakyat telah turun beramai-ramai ke jalan raya membantah kehadiran pasukan kriket Israel. Di ikuti dengan bantahan kedua pada Februari 2000 terhadap pasukan pingpong Israel.

5. PAS sangat konsisten dalam menyekat kehadiran Israel termasuk membawa isu-isu bantahan rakyat ke Parlimen terhadap hubungan dagang rahsia Malaysia-Israel yang disembunyikan oleh pihak Kerajaan. Rakyat Malaysia majoriti menolak sebarang ruang untuk hubungan Malaysia-Israel.

6. Mana-mana rakyat Malaysia yang menyokong kehadiran rakyat Israel dinegara ini adalah dianggap merestui kezaliman yang dilakukan oleh zionis Israel. Sama ada pemimpin DAP atau sesiapa sahaja, mereka perlukan sedar diri dan tidak berkompromi membenarkan hubungan dengan Israel sama ada secara langsung atau pun tidak.

7. Kita tidak boleh berkompromi dengan mengatakan bahawa aktiviti sukan ini tiada kaitan dengan politik dan keganasan yang dilakukan oleh Israel. Jangan kita tega bersalam dengan tangan kanan Israel sedangkan kita tahu tangan kiri mereka berlumuran darah rakyat Palestine.

8. Rejim zionis tanpa henti terus membunuh rakyat Palestine yang tidak berdosa dan menceroboh wilayah-wilayah Palestine serta mencetuskan ketegangan politik. Tidak cukup dengan itu, kapal-kapal perang Israel digunakan untuk menyekat kapal-kapal bantuan kemanusian yang datang dari seluruh dunia untuk membantu Palestine.

9. Kita tidak lupa juga tragedi melibatkan aktivis NGO rakyat Malaysia yang diserang tentera Israel di atas kapal Mavi Marmara yang sedang dalam perjalanan memasuki perairan Palestine membawa misi Freedom Flottila yang sarat dengan bantuan kemanusian. Ada yang terkorban dan tercedera. Hingga ke hari ini Israel tidak dihukum dan meminta maaf!

10. Maka, Dunia perlu beri mesej yang jelas, Malaysia perlu terus mengajar dan menyekat mereka. Israel perlu terus diboikot sebagai satu balasan terhadap kezaliman yang dilakukan kepada Palestine.

11. Akhir sekali, DPPM mahu Kerajaan Malaysia konsisten juga dalam perkara ini dan bersikap jujur kepada rakyat. Kita tidak mahu, hanya Menteri tertentu sahaja berani bersikap tegas kepada Israel, tapi kita mahu semua Menteri; khususnya Perdana Menteri dan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri. Putuskan segera hubungan diplomatik dan dagang dengan Israel kerana Malaysia mampu memacu lebih jauh tanpa mereka.
Sekian.

“Mempersiap Generasi Kemenangan”
“Beristiqamah Hingga Kemenangan”
Ir. Hj. Khairil Nizam Khirudin
Naib Ketua,
Dewan DPPM Malaysia (DPPM).

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.