Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

KESIAN RAKYAT JOHOR

Selasa, 11 Oktober 2011

`HAMBA ABDI 'DI SEGAMAT BERNILAI RM 10 SAJA?



Oleh: WFAUZDIN NS

"SAYA diupah RM10, dan isi minyak motorsikal penuh oleh Ayub" jawab salah seorang mat rempit yang berjaya ditahan dan dikepong oleh Unit Amal beserta ahli-ahli SAMM di Segamat malam tadi. Program ceramah Mat Sabu dan Chegu Bard di Kg Tahang Rimau, Segamat malam tadi cuba diganggu oleh budak-budak muda yang di`perhambakan' oleh pihak yang tidak senang dengan kehadiran Timbalan Presiden PAS itu.



Seperti di Rembau, kumpulan `hamba abdi' ini silap langkah apabila Unit Amal dari PAS dan anggota-anggota SAMM telah bersedia untuk men`tarbiyah' mereka. Mereka ditahan ketika membuat kacau dengan menunggang motosikal dan ramai di kalangan mereka mulutnya berbau arak, air syaitan yang pemimpin mereka pun suka minum itu. Unit Amal dan anggota-anggota SAMM menahan serta mengepong mereka.

Sepatutnya apabila ditahan dan diserahkan kepada pihak Polis, mereka perlu mengambil tindakan kerana `hamba abdi' tersebut datang mengganggu ceramah di situ. Paling tidak, mereka patut ditahan kerana menunggang kenderaan di dalam keadaan mabuk. Malangnya, mereka dilepaskan begitu sahaja, Sebab apa? Sebabnya bukan Najib atau Rosmah yang berceramah, tetapi Mat Sabu dan Chegu Bard.


Siapa pula yang memberi mereka upah semahal RM10 itu? Salah seorang yang ditahan menyebut nama Ayub. Siapa Ayub? Adun Kemelah, Datuk Ayub Rahman pun dipanggil orang Ayub juga. Jika benar upahnya RM10, lebih baik jadi pondan di Lorong Hj Taib yang tidak lari mendapat RM50 sekali `service'. Murahnya harga `hamba abdi' zaman moden sekarang.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.