Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

SELAMAT BERTANDING

16 April, 2012

Wardina Jadi Calon Pakatan Rakyat Pada PRU 13?

Umno/BN melaungkan syarat untuk menjadi calon mereka seseorang itu mestilah menjadi 'winnable candidate'. Apa yang mereka maksudkan sebagai calon boleh menang itu?. Saya cadangkan Pakatan Rakyat meletakkan calon mereka kesemuanya daripada mereka yang mempunyai rupa paras yang amat elok di tambah dengan perangai yang baik dan otak yang bijak, kemenangan sudah pasti menghampiri Putrajaya. Kajian yang dijalankan terhadap kesan rupa paras dalam menerima undian rakyat di Jerman mendapati mereka yang ada rupa paras yang elok mendapat lebihan undian sebanyak 15% daripada calon biasa. 

 Itu belum diambil kira dengan ketelusan, kebijaksanaan dan lain-lain. Kita mungkin berkata kajian tersebut adalah di Eropah dan tak sesuai dengan budaya negara kita.

Tetapi kajian yang sama juga dijalankan di Taiwan negara Asia yang satu kufu dengan kita mendapati perbezaan lebih undi pada mereka yang ada rupa paras yang elok juga amat tinggi sebagaimana di Eropah tadi.

Rumusannya PR hendaklah mencari calon yang cukup elok rupa parasnya, lebih elok lebih bagus untuk menarik jumlah undian yang tinggi berbanding calon Umno/BN yang kebanyakannya buruk-buruk rupa paras mereka.

Calon seperti Nurul Ezzah adalah cukup baik, Cantik, Bijak dan Jujur serta kuat bekerja. Tambah lagi ramai calon sebegitu, Wardina seumpamanya....?

Sumber: Buku " Beauty Pays: Why Attractive People Are More Successful"

~ wartasubhi

1 orang berkata:

Melayu Kena Sokmo said...

Kalau macam tu nampak gayanya Hassan Ali langsung tiada peluang untuk bertanding memandangkan wajah beliau yang terlalu tampan dan cun apalagi ditambah dengan tepung pasi.....Hassan Ali lebih baik bertanding di Zimbabwe atau Somalia...kerana dia cukup banyak air liur dan air mata nak ditumpahkan berbanding pemimpin lain yang dah kering air-air tersebut. Selamat datang ke dunia "Munafik" aduhai Hassan Putu Mayam.

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.