Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Panas!!! Pemasangan Papan Iklan di Bandaraya Alor Setar Boleh Mengegarkan Negeri Kedah, Apa Sebenarnya.. Jom Terjah!!!

http://aneroid09.files.wordpress.com/2008/09/farafauzanabertudung2.jpg

ALOR SETAR: Garis panduan baru untuk pemasangan papan iklan di Bandaraya Alor Setar sebagaimana diumumkan Datuk Bandar adalah satu langkah ke arah mengangkat masyarakat yang bertamadun dan bermaruah, demikian menurut Ketua Pemuda PAS kedah, Ustaz Ahmad Yahaya.

Sehubungan itu katanya, Dewan Pemuda PAS Kedah mengalu-alukan pengenalan garis panduan tersebut.

Ujar beliau, usaha itu perlu dilihat secara positif dan disokong semua pihak di mana ia telah menjulang martabat dan penghormatan sekaligus menyekat eksploitasi khususnya ke atas kaum hawa.

“Setiap wanita, biarpun mereka tiada pertalian darah dengan kita, hakikatnya mereka adalah ibu, isteri atau anak perempuan kepada seorang lelaki.

“Demikian itu kami berpandangan, Ketua Pemuda Gerakan, Tan Keng Liang yang begitu lantang mengkritik dan menyindir garis panduan tersebut tentunya tidak mahu melihat ibu atau isteri atau anak perempuannya dijadikan produk pemerdagangan dan hiasan mata dalam penampilan tidak sopan dan menjolok mata.

“Kami yakin, setiap lelaki budiman tidak akan membiarkan perkara tersebut berlaku bukan sahaja ke atas ibu, isteri dan anak perempuan mereka, tetapi seluruh kaum wanita,” ujarnya dalam satu kenyataan.

Katanya lagi, Keng Liang tidak harus prejudis dan stigma bahawa setiap garis panduan atau peraturan yang diperkenalkan itu dilabelkan sebagai hudud atau undang-undang syariah Islam.

Dalam pandangan lebih luas ujar Ustaz Ahmad, peraturan atau undang-undang yang digubal ke arah kesejahteraan dan keharmonian serta meninggikan darjat manusia perlulah disokong bersama.

“Sebagai rakyat, kita berhak bersuara mengkritik atau membantah tetapi mestilah disusuli cadangan kepada penambahbaikan yang lebih efisien.

“Dewan Pemuda PAS Negeri Kedah secara terbuka dan sukarela menawarkan kesediaan kami untuk berdialog dan berbincang dengan Keng Liang dan sesiapa sahaja dalam usaha menerangkan sebarang perkara berkaitan undang-undang Islam agar ia tidak terus menjadi salah sangka.

“Suka juga kami menyatakan jika sekiranya garis panduan seperti itu dianggap kecil dan remeh, ia sebenarnya membuktikan bahawa Kerajaan Negeri Kedah yang diterajui Pakatan Rakyat begitu komited memikul amanah lebih besar terhadap hak dan masa depan setiap individu rakyat,” katanya.

Beliau turut mengingatkan kepada semua pihak bahawa berdasarkan pengalaman sedia ada, sebarang perkara yang timbul berkaitan hudud atau syariah Islam seringkali dimanipulasi pihak tertentu terutamanya Utusan Malaysia yang merupakan lidah rasmi ‘Syaitan Dikenali’.

Maka, Dewan Pemuda PAS Kedah tegasnya, menyeru seluruh masyarakat bertamadun dan bermaruah untuk terus memboikot Utusan Malaysia dan media fitnah yang seangkatan dengannya.
Oleh IZWAN ABDUL HALIM

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.