Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Tentera selatan Thai minta bantuan



9 Zulhijjah 1433H. [MOD] -
Prayuth Chan-ocha
Askar di selatan Thailand giat melakukan siasatan dalam serangan di Narathiwat, Tak Bai dan Bacho.
 
NARATHIWAT - Agensi kerajaan dipanggil menyalurkan bantuan kepada askar dan polis tempatan untuk menamatkan keganasan di wilayah selatan Thailand, semalam.
Ketua tentera, Jeneral Prayuth Chan-ocha berkata, serangan terbaru pada hujung minggu lalu menyebabkan dua askar terbunuh dan lebih 10 orang lagi cedera termasuk kanak-kanak.
Prayuth berkata, sehingga kini penduduk di selatan Thailand enggan bekerjasama dengan agensi keselamatan untuk membanteras serangan kumpulan pemisah.
"Saya menghantar permintaan kepada 17 kementerian dan 66 agensi mengenai bantuan di wilayah selatan. Tentera dan polis hanya melaksanakan undang-undang tetapi jika tidak dibantu, kita tidak dapat mencapai persefahaman," kata Prayuth.
Prayuth mendakwa, puak pemisah masih melancarkan serangan untuk menunjukkan mereka masih berkuasa.
Pada masa sama, ketua polis kebangsaan, Adul Saengsingkaew dilaporkan tiba di pusat operasi polis di Muang, Yala bagi mendapatkan maklumat lanjut mengenai serangan di Narathiwat, Tak Bai dan Bacho.
Sementara itu, Perdana Menteri Yingluck Shinawatra menyuarakan kebimbangan terhadap serangan terbaru di wilayah berkenaan. -Bangkok Post

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.