Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
Demo tuntut Tian Chua mohon maaf
 
Sekumpulan anggota beberapa NGO pro-Umno hari ini berhimpun secara aman di hadapan ibu pejabat PKR menuntut supaya Naib Presidennya Tian Chua memohon maaf susulan dakwaan beliau menyatakan insiden di Lahad Datu adalah "sandiwara Umno".

NONEBahkan kumpulan itu juga mendesak ahli parlimen Batu itu memohon maaf kepada balu anggota keselamatan yang terbunuh dalam insiden tersebut.

Perhimpunan yang diketuai Timbalan Presiden Jaringan Melayu Malaysia (JMM), Omar Salleh berlangsung dengan aman.

Ini adalah kali kedua kumpulan pro-Umno mengadakan demo di ibupejabat PKR, bagi menuntut Tian Chua memohon maaf. Dalam demo pada 11 Mac lalu, ada di kalangan pesertanya yang membaling telur dan kayu ke arah ibupejabat PKR.

Hari ini, kira-kira 25 anggota pelbagai NGO hadir menyertai demo tersebut, sambil membawa kain rentang yang mengutuk
Tian Chua.

NONEMereka berarak dari sebuah restoran yang terletak kira-kira 75 meter dari ibu pejabat PKR itu dan kemudiannya melaungkan "Hancur PKR", "Runtuh PKR", "Hancur Tian Chua".

Mereka kemudiannya berhimpun selama lima minit mulai jam 3.45 petang, sebelum beberapa anggota polis mengarahkan mereka bersurai serta membuat sekatan dengan menggunakan kereta peronda.

Sebuah trak polis yang membawa lapan anggota pasukan anti-rusuhan tiba sewaktu kumpulan itu sedang beredar dari situ.

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.