Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


29 Januari, 2014

Rahsia Sebenar Anwar Bertanding Di Dun Kajang Terbongkar.. Betul Ke Ni?

Tindakan meletakkan Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai calon kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Kajang adalah sebahagian daripada "tindakan taktikal" PKR, kata Timbalan Presidennya Mohamed Azmin Ali (gambar).

Mohamed Azmin yang juga Pengerusi PKR Selangor berkata, pihaknya turut menerima dengan terbuka keputusan parti meletakkan Anwar bagi menggantikan Lee Chin Cheh, yang meletak jawatan semalam petang.

"Ia gerakan taktikal... kita perlukan satu kerusi kosong," kata Azmin mengulas alasan Lee meletakkan jawatan sebagai Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang.

"Kita perlukan pemimpin nasional seperti Anwar untuk bertanding di Selangor dan kukuhkan kedudukan PKR," katanya lagi kepada pemberita di Ibu Pejabat PKR di Petaling Jaya.

Ketika ditanya sama ada tindakan Anwar itu cubaan untuk meredakan "perang dingin" antara dirinya dan Menteri Besar Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, Azmin berkata, perkara itu hanyalah sekadar spekulasi.

"Jangan kaitkan. Ini bukan isu Khalid, Azmin. Soal spekulasi saya tak nak respon. Apa saya katakan di sini fakta," katanya, dan menambah," saya gembira dengan keputusan ini".

"Kalau Anwar ada peranan dalam DUN Selangor, beliau mungkin lebih efisyen," katanya.

Beliau berkata, soal siapa menteri besar Selangor juga hanya akan diputuskan selepas Pilihan Raya Kecil Kajang.

"Soal siapa menteri besar kita bincang selepas kita menang," katanya, dan menambah Abdul Khalid telah meletakkan jasa yang kukuh kepada PKR di Selangor sejak sepenggal lalu.

PKR hari ini mengesahkan Anwar yang juga ketua pembangkang akan bertanding di DUN Kajang selepas Lee melepaskan jawatan sebagai Adun atas alasan "demi kebaikan parti".

Azmin menegaskan keputusan kepimpinan pusat meletakkan Anwar juga bukanlah atas faktor krisis antara dirinya dan Abdul Khalid.

"Ini bukan soal saya. Ini soal Pakatan," katanya.

Beliau berkata, keputusan berkenaan juga dibuat selepas menerima konsensus bersama antara PAS dan DAP.

"Anwar Ibrahim bukan ketua kampung. Saya tak boleh arah Anwar. Kita bergerak atas konsensus." ~tmi

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.