Followers

click for translator to read my artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

Khamis, 30 Januari 2014


Pemuda PAS Akan Bantu Anwar Menang Di Kajang

Selepas beberapa hari penuh dengan kenyataan negatif daripada Pemuda PAS, Ketuanya, Suhaizan Kaiat hari ini berkata, Pemuda PAS akan tetap komited untuk membantu memastikan kemenangan calon Pakatan Rakyat di Kajang.

"Mungkin kita tidak bersetuju dengan peletakan jawatan, tetapi kita juga tidak setuju jika kerusi itu terlepas daripada genggaman Pakatan," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Kenyataan Suhaizan itu menutup kenyataan pemimpin pertengahan Pemuda PAS sebelum ini yang antaranya mengugut akan memboikot pilihan raya kecil itu.

Pemimpin Pakatan Rakyat mengambil keputusan menyokong Ketua Umum PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk bertanding di kerusi itu.

Bekas Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kajang, Lee Chin Cheh meletakkan jawatan pada Isnin dan menghantar surat kepada Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh.

Sehubungan itu, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim mengumumkan Anwar sebagai calon Kajang.

Turut serta dalam sidang media semasa pengumuman itu adalah Naib Presiden PAS, Salahudin Ayub dan Ketua Parlimen DAP, Lim Kit Siang serta Anwar sendiri.

Selepas peletakan jawatan Lee, pelbagai pihak dalam PAS khasnya pemuda mengecam tindakan itu dan mengugut untuk memboikotnya.

Antara yang mengecam ialah bekas Ketua Pemuda PAS, Nasrudin Hassan; Pengarah Pilihan Raya Pemuda PAS, Sany Hamzan serta pemuda PAS Selangor.

Susulan daripada itu, Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali memberikan amaran agar ahli PAS jangan campuraduk antara kerusi DUN Kajang yang dimiliki PKR dengan kerusi MB Selangor yang belum dibincangkan.

Ia berbangkit apabila Anwar dikatakan akan menggantikan Khalid sebagai menteri besar Selangor yang baru. –TMI

0 orang berkata:

free counters
 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 PakKaramu |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.